יקירת הנגב

קוראיו הנאמנים של הטור הזה שמו לב מן הסתם שכשיש ליוצרו הזדמנות לפרגן, הוא עושה זאת בחפץ לב.

היום אני שמח להצדיע לד"ר ארנה ברי, מנכ"לית מרכז המצוינות של EMC בישראל וסגנית נשיא במטה החברה, לכבוד זכייתה בשבוע שעבר בפרס "יקירת הנגב" מטעם אוניברסיטת בן גוריון.

אורנה ברי היא מסמליו הבולטים של ההיי-טק הישראלי. היא היתה יזמת, הקימה את "אורנת תקשורת" ומכרה אותה באקזיט מוצלח לחברת סימנס. היא שירתה כמדען הראשי של ממשלת ישראל וזכתה להוקרה רבה על פועלה לקידום התעשייה.

לאחר מכן עשתה קריירה ארוכה כשותפה עצמאית בקרן ההון סיכון ג'מיני ישראל. היא הובילה את איגוד הקרנות הישראליות, כיושבת הראש שלו.

פעם התלוויתי אליה לפגישה עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ויועצו הכלכלי מנואל טרכטנברג. ברי הסבירה לאולמרט מדוע עליו לפעול נמרצות לקידום תעשיית ההיי-טק בישראל. ראש הממשלה האזין בקשב רב וניכרה בו הערכתו העמוקה לדוברת.

היא הובילה את השקעתה של ג'מיני בחברת הסטארט-אפ פריים סנס והיתה יושבת ראש החברה עד שעברה לשלב הבא בקריירה שלה: תפקיד ניהולי בכיר ב-EMC, אחת מחברות ההיי-טק הגדולות בעולם.

מרכז פיתוח בבאר שבע

במסגרת EMC, היתה ארנה ברי שותפה להקמת מרכז הפיתוח של החברה בבאר שבע, בירת הנגב. בנימוקים להענקת הפרס מטעם אוניברסיטת בן גוריון נאמר בין השאר כי ברי נבחרה "מתוך הערכה עמוקה למתווה מדיניות ולאשת חזון שהיטיבה לראות את ההזדמנויות שטומן הנגב בחובו, גם בתחום טכנולוגיית העילית".

בנאום נרגש, בטקס קבלת הפרס, אמרה אורנה ברי: "הנגב יקר ללבי ואני מאמינה בחזון הפרחת הנגב. אני מאמינה שחזון אפשר וצריך לממש, כל אחד כפי יכולתו ואפשרויותיו. מעשים הם תוצאה של אחריות אישית ורצון.

"אני מקדישה את הפרס להוריי, מקור ההשראה שלי, אשר הנחילו לי ערכים של אכפתיות ונתינה ציבורית..

"הייתי מאוד רוצה לראות כיצד בכל שנה בשנים הקרובות יינתן על במה זו אות 'יקיר הנגב' לאדם נוסף, אשר מייצג עשייה אמיתית למען תיעוש הנגב. כל מעשה כזה יקרב אותנו למימוש החזון, ולא רק בנגב אלא גם בערבה ובגליל, ויניח את הבסיס לעתיד כלכלי ראוי לדורות הבאים".

אתמול שאלתי את ברי איך הרגישה כשקיבלה את הפרס. היא ענתה לי: "מאוד שמחתי לקבל את אות 'יקירת הנגב', עם זאת חשתי את הפער בין הרצוי למצוי: כדי להבטיח את קיומה, המדינה צריכה להתרכז בעשייה ובביצוע. הפער שתיארתי בדברי גורם לי לתסכול ומעיב עלי גם ברגעי השמחה על הזכות שנפלה בחלקי."

האם ד"ר אורנה ברי, יזמת ההיי-טק ויקירת הנגב תהיה לאישה הראשונה שתכהן כנשיאת המדינה? ימים יגידו, אבל ייתכן שדרכה לשם כבר החלה.

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל