גרוס מזהיר: "דרקוני האינפלציה יתפרצו, היזהרו מהאג"ח"

מנכ"ל קרן פימקו ומי שמכונה "מלך האג"ח" ממשיך לצאת נגד המדיניות המוניטרית של ה'פד' וטוען כי המחיר של תוכניות ההקלה הכמותית יהיה התפרצות אינפלציונית ■ ממליץ להתרחק מהאג"ח הארוכות

רבים מכם ודאי יודעים שביל גרוס, מנכ"ל קרן פימקו, אינו אוהד גדול של מדיניות ההקלה הכמותית של הפדרל ריזרב. במזכר האחרון ששלח ללקוחותיו תחת הכותרת האירונית "Money for Nothing, Checks for Free" (שיר של להקת הרוק דייר סטרייטס), גרוס כתב כי הוא ממליץ למשקיעים להימנע מהאג"ח ארוכות הטווח של ארה"ב זאת משום שבסוף התוכניות הפיננסיות למימון הממשלה יתפוצצו וישחררו את "דרקוני האינפלציה".

"כאשר ה'פד' רוכש בשנה אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות בשווי כולל של טריליון דולר, כפי שהוא עושה כעת, הוא למעשה מממן כ-80% מהגרעון בחינם", כותב "מלך האג"ח" ומוסיף באירונייה "Money for nothing. Debt for free".

גרוס מזהיר כי ההתפרצות האינפלציונית תהיה למעשה העלות של המדיניות המוניטרית של ה'פד', כך שעדיף למשקיעים להימנע מאג"ח ממשלתיות ארוכות טווח. "אומנם לא סביר שהם יירקו אש ב-2013, אך 'דרקוני האינפלציה' יתפרצו בשנים הבאות, כך שעדיף לכם לכוון את ההשקעות לאג"ח קצרות טווח".

גרוס המשיך: "החלומות של ברננקי לגבי החייאת הכלכלה, שבה המשקיעים יהנו מתשואות גבוהות יותר, עשויים להיות תיאורטיים בלבד לנוכח המציאות העתידית. לשיקים שברננקי פיזר יהיה מחיר, לכל דבר יש מחיר והוא לא יכול להמשיך לפזר שיקים בחינם".