הדולר היציג זינק בעקבות הודעת ה'פד' ל-3.775 שקלים

אמש פורסמו פרוטוקלי הריבית של ה'פד' לחודש דצמבר מהם עולה כי הוא עשוי להפסיק את רכישות האג"ח עוד לפני תום השנה ■ בעקבות ההודעה הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות בעולם ■ דריכות לקראת פרסום דוח התעסוקה

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') בהתחזקות של המטבעות המרכזיים כנגד השקל. הדולר התחזק בכ-1.07% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.775. האירו הוסיף לערכו מול השקל כ-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.91 שקלים. בעולם האירו נסחר סביב 1.3 דולרים לאירו ואילו הין נחלש מול הדולר בכ-0.6% ונסחר סביב 87.7 ין, שפל שלא נראה מאז יולי 2010.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות ומרבית בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית בעקובת פרסום פרוטוקלי הריבית לחודש דצמבר בארה"ב. המסמכים חשפו כי קיימים חילוקים דעות חריפים בין חברי ועדת השוק הפתוח של ה'פד' לגבי המשך תוכנית רכישות האג"ח.

מספר חברי ועדה תומכים בהאטה או הפסקה של רכישות האג"ח עוד לפני תום 2013, חרף העובדה שיו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי הכריז כי רכישות האג"ח לא ייפסקו עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של כ-6.5%.

היום צפויים להתפרסם מספר נתונים מהותיים בארה"ב. לאחר שאמש סקר ה-ADP הפתיע לטובה והצביע על יצירה של 215 אלף משרות בדצמבר בסקטור הפרטי, היום יפורסם "הדובדבן שבקצפת" - דוח התעסוקה ושיעור האבטלה. צפי האנליסטים עומד על כך שבדצמבר התווספו למשק האמריקני כ-150 אלף משרות, לאחר שבנובמבר נוספו 146 אלף משרות. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 7.7%.

וברמה המקומית, אתמול פורסם כי בנק ישראל רכש מניות בוול סטריט בהיקף של כ-750 מיליון דולר ובכך הגדיל את אחזקותיו במניות לשיעור של 2.25 מיליארד דולר. הרכישות בפועל בוצעו בחודש דצמבר, אבל ההחלטה התקבלה לפני מספר חודשים. במסגרת חוק בנק ישראל החדש, אושר לרכוש מניות בשיעור של 2% מיתרות המט"ח ואילו הוועדה המוניטארית אישרה לאחרונה להגדיל ל-3% את ההחזקה במניות. כיום עומדות יתרות המט"ח של בנק ישראל על כ-76 מיליארד דולר.