נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס סובל מבעיות נשימה חמורות

על פי הודעה שפורסמה בתחנת הטליוויזיה הממלכתית של המדינה, הנשיא סובל מדלקת ריאות חריפה כתוצאה מניתוח שעבר בקובה לטיפול במחלת הסרטן ממנה הוא סובל

נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס, שחולה במחלת הסרטן, סובל מבעיות נשימה חמורות בעקבות דלקת חריפה בריאות, כך נמסר בהודעה שפורסמה בתחנת הטליוויזיה הממלכתית של המדינה. צ'אבס מאושפז כעת בבית חולים בהוואנה, בירת קובה, שם הוא מטופל במחלת הסרטן.

"המפקד צ'אבס נלחם בסיבוכים קשים כתוצאה מדלקת ריאות חריפה שלקה בה", אמר שר המידע הונצואלי ארנסטו וילגס בהודעה ששודרה, כאמור, בתחנת הטליוויזיה הממלכתית של המדינה. וילגס אמר כי בעקבות הסיבוכים, צ'אבס יצטרך לבצע בקפידה את הוראות הצוות המטפל על מנת שיצליח להתגבר על הדלקת.

גם סגנו של צ'אבס ניקולאס מדורו בהחלט מודע למצבו של הנשיא, ולאחר שביקר אותו בבית החולים, הגדיר מדורו את תהליך ההתאוששות של צ'אבס כ"מסובך". צריך לציין שמאז שצ'אבס הודיע שהוא חולה במחלת הסרטן בחודש יוני 2011, הממשלה לא פרסמה באיזה סוג של סרטן הוא חלה.

"בכל פעם שניתוח לטיפול בסרטן מוביל לדלקת בריאות זה מסכן את תהליך ההתאוששות ואפילו מהווה סכנת חיים", אומר מייקל פישבאייאן, אונקולוג במרכז לומברדי לטיפול בסרטן של אוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון.

ההתדרדרות במצבו הבריאות של צ'אבס עלולה להחזיר את תושבי ונצואלה לקלפי וזאת חודשים ספורים אחרי שנערכו הבחירות הכלליות במדינה שבהן צ'אבס זכה לקדנציה שלישית לאחר מירוץ צמוד. צ'אבס היה אמור להיות מושבע לקדנציה השלישית שלו בימים הקרובים.

גורמים באופוזיציה מזהירים מהאפשרות לשנות את החוקה כך שתאפשר את מינויו של סגנו לתפקיד, ואמרו שאם מהלך כזה אכן יתבצע הם יראו בזה כלא פחות מאשר מהפכה. על פי החוקה במדינה, במידה והנשיא לא יכול למלא את תפקידו אז נשיא המועצה הלאומית נכנס לתפקידו ועליו להודיע על קיום בחירות תוך 30 יום.