קובי בראיינט מציג: כך הטרפתי את הרשת החברתית

בגיל 34 החליט כוכב ה-NBA לפתוח לראשונה חשבון בטוויטר; בתוך זמן קצר צבר כמות עוקבים אדירה ■ בפנים: רשימת 10 הספורטאים הכי פופולריים בטוויטר

תגידו מזל טוב לקובי בראיינט, אחד מהספורטאים הגדולים הבודדים בארצות-הברית שלא פתח חשבון טוויטר עד היום. כעת, גם כוכב ה-NBA הצטרף לטרנד: ביום שישי, בשעה 9:13 בבוקר (שעון החוף המערבי), נרשם הציוץ הראשון בתולדות שחקנה של לוס אנג'לס לייקרס. "האנטי-חברתי הפך לחברתי", כתב בראיינט, המכונה "הממבה השחורה", בטוויט הראשון שלו.

שלא במפתיע, בראיינט, 34, הצליח לייצר באזז גדול ברשת החברתית עם הצטרפותו אליה. נכון להיום (א') בבוקר, הוא כבר נהנה מ-492,034 עוקבים. הציוץ הראשון שלו זכה ל-6,000 "ריטוויטים" בתוך חצי שעה בלבד. כ-82 אלף איש החלו לעקוב אחריו מרגע שהצטרף לטוויטר.

החיבור הראשון בין בראיינט לטוויטר נוצר לפני שבוע וחצי, אז "השתלט" באופן זמני על חשבון הכדורסל של נייקי, כחלק ממהלך שיווקי של ענקית הלבשת הספורט. לאחר מכן, הצהיר כי הוא שוקל לפתוח חשבו פרטי משלו, והצהיר כי הוא נהנה לתקשר עם אוהדיו "ללא פילטרים".

כעת נותר להמתין ולראות איפה יתברג בראיינט ברשימת הספורטאים שנהנים מהפופולריות הגדולה ביותר ברשת החברתית. שחקן ה-NBA עם כמות העוקבים הגדולה ביותר הוא לברון ג'יימס, כוכב מיאמי היט, שלו 6.8 מיליון עוקבים. חברו לקבוצה, דוויין ווייד, שני מבין שחקני ה-NBA עם 3.85 מיליון עוקבים. הספורטאי הכי פופולרי הוא הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו (מעל ל-15 מיליון עוקבים).

בארצות-הברית ממתינים עכשיו לעוד כמה ספורטאים גדולים שיצטרפו לטרנד - ביניהם כוכבי ה-NFL טום בריידי ופייטון מאנינג, להם אין חשבון טוויטר; כוכב ה-MLB דרק ג'יטר; הגולפאי פיל מיקלסון; וכוכב הכדורסל לשעבר מייקל ג'ורדן, שכיום הוא בעליה של קבוצת ה-NBA שרלוט בובקאטס. אגב, גם טניסאים אהודים כמו מריה שראפובה ורוג'ר פדרר עדיין לא מצייצים.

10 הספורטאים בעלי כמות העוקבים הגדולה ביותר בטוויטר
(נכון לבוקר ה-5/1/2013)

כריסטיאנו רונאלדו (כדורגל, ריאל מדריד) - 15.17 מיליון
קאקה (כדורגל, ריאל מדריד) - 13.81 מיליון
לברון ג'יימס (כדורסל, מיאמי היט) - 6.79 מיליון
שאקיל אוניל (כדורסל, פרש) - 6.52 מיליון
ניימאר (כדורסל, סנטוס) - 5.76 מיליון
וויין רוני (כדורגל, מנצ'סטר יונייטד) - 5.42 מיליון
רונאלדיניו (כדורגל, אתלטיקו מיניירו) - 5.13 מיליון
אנדרס אינייסטה (כדורגל, ברצלונה) - 5.00 מיליון
ג'רארד פיקה (כדורגל, ברצלונה) - 4.80 מיליון
צ'אד אוצ'וסינקו (NFL, פרי-אייג'נט) - 4.77 מיליון