יאיר לפיד: לא מעוניין להצטרף לשום גוש חוסם

לפיד הודיע הבוקר כי הוא מוכן להצטרף לפגישה בין יו"ר העבודה ו"התנועה" ■ יציע ששלוש המפלגות יצטרפו לממשלה של נתניהו ■ הפגישה שהייתה מתוכננת להערב בין יחימוביץ' ללבני נדחתה בשל אילוצי לוח זמנים של לבני

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מצטרף לציפי לבני ושלי יחימוביץ' שהצהירו כי ייפגשו במטרה לגבש גוש חוסם נגד נתניהו. עם זאת, פגישת לבני-יחימוביץ' שהיתה אמורה להתקיים הערב בביתה של יחימוביץ' נדחתה לפי שעה בשל אילוצי לוח זמנים של לבני.

באירוע "שבתרבות" שהתקיים היום בקרית ביאליק אמר לפיד כי "בוודאי שאפגש עם לבני ויחימוביץ'. אני נפגש ממילא עם כל גורם במערכת הפוליטית שמבקש להיפגש. השבוע שתיתי קפה עם שלי יחימוביץ' ושוחחנו ארוכות. אין פה שום דרמה גדולה. קצת מוזר בעיני שצריך היה להכריז על זה בטלויזיה בהודעה דרמטית".

לפיד המשיך ואמר כי "אותי מעסיק רק דבר אחד - מעמד הביניים הישראלי. אנחנו ש"ס של מעמד הביניים. אנחנו לא רוצים ממשלה שתעביר את כל הקופה הציבורית, את הכסף שלנו, לישיבות ולמגרון. לא אשב כגלגל חמישי בממשלה של חרדים וימין קיצוני כי אין בזה טעם. אני רוצה שהמיליארדים ילכו לחינוך וליוצאי צבא. זה מה שמעסיק אותי".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" כתב הבוקר בפייסבוק: "שוחחתי הבוקר עם שלי יחימוביץ' וציפי ליבני ואמרתי להן שאשמח להפגש איתן, כפי שאני שמח להיפגש עם כל בכירי המערכת הפוליטית מימין ומשמאל. יחד עם זאת אין לי עניין להצטרף לשום 'גוש חוסם' שכן איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות. בפגישה אציע להן שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני".

מוקדם יותר היום אמרה יחימוביץ במסגרת אירוע "שבתרבות" שהתקיים בתיאטרון הבימה בתל אביב: "שמחתי מאוד על אמירתה של לבני כי היא מוכנה להפגש כבר היום, במוצ"ש. העברתי לה מיד בזמן השידור הודעה בזמן אמת, שבה הזמנתי אותה לבוא לפגישה בביתי הערב. גם אחרי השידור שוחחתי אתה ולצערי היא אמרה לי כי למרות שהצהירה בשידור על פגישה רצויה במוצ"ש, הדבר לא מתאפשר בשל לוח הזמנים שלה. לכן, לצערי, לא נקבעה פגישה. כמובן שאעשה הכל כדי שהיא תתקיים, מבחינתי היא יכולה להתקיים גם בשעות מאוחרות ביותר עוד הלילה".

עוד אמרה יחימוביץ': "הודעתי המפורשת ביום חמישי כי לא נשב בממשלת נתניהו-ליברמן וכי או שארכיב את הממשלה או שאנהיג את האופוזיציה יצרה גלים חיוביים ביותר בשטח, העירה את מערכת הבחירות, ואני מקווה שגרמה למפלגות המרכז להבין שאסור להרים ידיים, אסור להשלים עם בחירתם של נתניהו - ליברמן לקדנציה נוספת, ושהחלפתו של נתניהו היא אפשרית במיוחד נוכח החולשה העצומה של הליכוד ביתנו".

יחימוביץ' שבה וקראה לכל מי שרוצה להנהיג כאן חברה צודקת, כלכלה הוגנת, תהליך מדיני, שלטון חוק ודמוקרטיה אמיתית לעשות כמוה ולהודיע כי לא ישב בממשלת נתניהו. "כל אמירה אחרת תתפס כגמגום וכנסיון לרקוד בשתי חתונות בו זמנית. מהלך משותף של מפלגות המרכז ולא רק הן, אלא כל מי שמבקש להחליף את השלטון, יהיה אמיתי ומשמעותי רק אם מפלגות אלה ינהגו כמונו, יודיעו על הקמת גוש חוסם מול ביבי-ליברמן ויודיעו מפורשות שלא ישבו בממשלת נתניהו- ליברמן. אמירה נחרצת כזאת, כפי שאנחנו אמרנו, תיטע תקווה עצומה בליבו של הציבור ותאותת מסר חד משמעי ולא מתחמק ותתניע את השטח למאבק נחוש וחדור התלהבות".