לפיד: לא אהיה תעודת יושר של ממשלה ימנית קיצונית

יו"ר מפלגת "יש עתיד" התארח הערב ב"פגוש את העיתונות" והתייחס לנושא הגוש החוסם ■ שלי יחימוביץ' קראה ללפיד ולבני להודיע בצורה מפורשת שהם לא ייכנסו לממשלה של נתניהו

על רקע הנסיונות של יו"ר "התנועה" ציפי לבני ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' להקים גוש חוסם וההודעה של יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מהבוקר כי הוא מוכן להצטרף לפגישה שיקיימו לבני ויחימוביץ', התארחו הערב ב"פגוש את העיתונות" לפיד ויחימוביץ' וניסו להסביר את המהלך הזה.

כל אחד משני הפוליטיקאים התראיין לבד ולא ביחד. המרואיין הראשון היה יאיר לפיד והוא חזר על העמדה שלו מהבוקר לפיה הוא לא מסכים לגוש חוסם שיכלול את שלוש המפלגות הללו. לפיד גם טען שהוא לא מוכן להקים קואליציות לפני פרסום תואצות הבחירות אך הדגיש כי הוא לא מוכן להיות תעודת יושר לממשלה ימנית קיצונית בראשותו של בנימין נתניהו.

"לא עושים קואליציות לפני בחירות. ולא אהיה תעודת יושר של ממשלה ימנית וקיצונית", אמר יו"ר מפלגת "יש עתיד". לפיד המשיך והצהיר שהוא לא ייכנס לממשלה שלא תכלול לפחות עוד מפלגת מרכז ולכו הוא קרא לעבודה ולתנועה להצטרף ביחד איתו לממשלה החדשה של ביבי.

לפיד התייחס במהלך הראיון גם לאלטרנטיבות ואמר: "אני קוראה ללבני ויחימוביץ' שבוא לא ניצור גוש חוסם אלא גוש יוזם ונקים ממשלת אחדות ביחד". לפיד גם אמר במהלך הראיון שאם ציפי לבני תתחייב שלא תשב בממשלה יחד עם נתניהו אז גם אני לא אכנס.

בתום הראיון עם לפיד הגיע תורה של יחימוביץ' וטענה שמפלגת העבודה הינה המפלגה היחידה שיכולה להקים ממשלה שתהווה אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. ודחתה את הטענה של לפיד כי צריך להיכנס לממשלה על מנת לעשות את השינוי מבפנים.

"הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה הוא בידי העבודה, כבר התחחייבתי שלא אמליץ על ביבי לראשות הממשלה ולא אשב בה אני מצפה שגם לבני תעשה את אותו דבר", אמרה יחימוביץ' בראיון. "יש לנו הזדמנות לעשות שינוי. אני קוראת לא להצביע למפלגות שבטוח לא יעברו את אחוז החסימה".

יחימוביץ' טענה כי ההודעה שלה ביום חמישי שלא תיכנס בשום פנים ואופן לא היה ספין וקראה ללבני ולפיד לעשות את אותו הדבר. "אני לא מתעסקת בספינים. ביום חמישי לא עסקתי בספינים באתי והתחייבתי שלא אשב בממשלת נתניהו", אמרה יחימוביץ'. "כל עוד לבני ולפיד לא מתחייבים במפורשות שלא ייכנסו לממשלת נתניהו, אז הציבור חושב שהם רוקדים על שתי החתונות".