נתניהו: "לא פסלתי מפלגות, בשלב זה פוסלים אותנו"

בראיון שהעניק ראש הממשלה ליעקב אילון בתוכנית "בחירות אישיות" של "קשת" טען ראש הממשלה כי יש מקום לשלי יחימוביץ' וציפי לבני בממשלה הבאה שלו ■ הראיון המלא ישודר בערוץ 2 ביום שני הקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק בימים האחרונים ראיון ליעקב אילון, שצפוי להיות משודר ביום ב' בערוץ 2. בראיון הביע ראש הממשלה את רצונו להקים קואליציה רחבה ככל האפשר ולא פסל שום מפלגה מלהיכנס לקואליציה שלו.

"אני עוד לא נבחרתי. אני מקווה מאוד להיבחר... אני אומר לך גם היום, אני רוצה ממשלה רחבה שתהיה בנויה קודם כול על מפלגת שלטון גדולה של הליכוד ביתנו", אמר נתניהו ליעקב אילון במהלך הראיון. "אני לא סוטה מהעמדות שלי ואני אוביל אותן. יש דעות שונות בתוך הליכוד, אבל הקו המרכזי נקבע על ידי, וימשיך להיות מונהג על ידי".

בראיון התייחס נתניהו לאפשרות שהעבודה, "התנועה" ו"יש עתיד" יהיו חלק מממשלתו העתידית. "לא פסלתי מפלגות, בשלב זה פוסלים אותנו. אבל מי שירצה להצטרף אלינו יצטרך כמובן ללכת בכיוון המדיני והכלכלי שאני חושב שהוא האחראי ושהוכיח את עצמו", אמר נתניהו שהוסיף כי גם ציפי לבני וגם שלי יחימוביץ' יכולות לכהן כשרות בממשלה שלו, אך הדגיש כי הוא זה שיתווה את המדיניות הכללית של הממשלה.

ראש הממשלה התייחס גם לביקורת הקשה שהטיח בו ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על התנהלותו בנושא האיראני. "אני לא עוסק במיחזור של דברים שבאים בדיוק בעיתוי של שבועיים לפני בחירות ומגיעים מכול מיני תסכולים אישיים ומניעים... בכול תולדות ישראל לא התקיימו דיונים כ"כ רציניים על הנושא האיראני עם כול הדרגים המקצועיים, עם סבלנות וניתוחים והחלטות", אמר נתניהו. "הובלנו מהלך עולמי נגד איראן... אני לא צריך לענות לו, זה לא רציני... שיחליטו אם אני בשליחות משיחית או פועל ממניעים אישיים. איראן זה סיכון קיומי״.

על הביקורת סביב הופעתה של שרית חדד בכנס פתיחת מערכת הבחירות של הליכוד, אמר נתניהו: "אין פה שום הסתבכות. אני שמח שהיא באה להנעים בקולה ולשיר. זה מותר וחוקי לגמרי, היא שרה שם ושרה היטב. התברר ויתברר שזה חוקי לגמרי".

צריך לציין שהראיון עם ראש הממשלה נערך לפני הנסיונות של ציפי לבני ושלי יחימוביץ' להקים גוש חוסם לממשלתו של נתניהו. הראיון המלא ישודר בערוץ 2 ביום שני הקרוב לאחר התוכנית "ארץ נהדרת".