יו"ר הפועל נצרת עילית לשעבר הורשע בעבירות מס במסגרת עסקת טיעון

אבשלום נוריאל הורשע בין היתר בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקי הקבוצה ■ העונש: קנס של 800 אלף שקל ושישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות

בית משפט השלום בת"א הרשיע היום (א') את איש העסקים אבשלום נוריאל, לשעבר יו"ר מועדון הכדורגל הפועל נצרת עילית, במסגרת הסדר טיעון, בקבלת דבר במרמה, השמטת הכנסה והכנה וקיום פנקסי חשבונות כוזבים.

במסגרת הסדר הטיעון נקבעו לנוריאל שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. כמו כן, לנוריאל נקבע מאסר על-תנאי למשך 10 חודשים לתקופה של שלוש שנים (התנאי שלא יעבור עבירת מס מסוג פשע); מאסר על תנאי למשך שמונה חודשים לתקופה של שלוש שנים (התנאי שלא יעבור עבירה של קבלת דבר במרמה); קנס בגובה של 800 אלף שקל. הנאשמת השנייה בהסדר הטיעון, חברת "מובילי דרור", נקנסה ב-400 אלף שקל.

מכתב האישום שהוגש לפני שלושה חודשים על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, באמצעות עו"ד ליאת מנור, עולה כי נוריאל, שיוצג על-ידי עוה"ד נבות תל-צור וטל שפירא, היה מנהלה הפעיל והשותף העיקרי בחברת "מובילי דרור", ובאותה תקופה שימש במקביל גם כיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית. מכתב האישום עולה כי בשנים 2000-2006 הוצאו בהוראת נוריאל משכורות פיקטיביות בסך של 695,756 שקל לשחקני נצרת עילית בתוך מערכת הנהלת החשבונות של מובילי דרור, ובהתאם הושמטה הכנסה בסכום זה מהדוחות שהוגשו לרשויות המס.

במעשה זה, נטען, ניפח נוריאל במירמה את הוצאותיה של "מובילי דרור" והפחית את הכנסותיה.

אישום נוסף מייחס לנוריאל קבלת דבר במרמה בסך של 893,936 שקל מהבקרה התקציבית. סכום זה שולם לשחקנים ובעלי תפקידים בקבוצה כאשר לא נכלל בחוזי העסקה איתם ולא דווח לבקרה התקציבית. כפועל יוצא מכך, נדרש נוריאל להעמיד ערבויות בגובה התקציב המוצהר ולא בגובה תקציב המועדון בפועל. משכך, יוחסה לו קבלה במרמה של הנחת דעתה של הבקרה התקציבית בכל הנוגע לגובה הערבויות שהעמיד.