התעשייה האווירית: 95 אלף שקל בחודש לממונה על תכנון

עלות שכרו של עובר שהוגדר מנהל ראשי הסתכמה ב-115,876 שקל, עם משכורת ברוטו של כ-83 אלף שקל

עשרות בכירים בחברות הביטחוניות הממשלתיות מככבים בצמרת רשימת שיאני השכר ל-2011, שפרסם היום (א') הממונה על השכר באוצר. החברה הביטחונית-ממשלתית שבכיריה מובילים את רשימת השיאנים היא התעשייה האווירית. בשונה מחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות, שגם היא חברה ביטחונית שבבעלות המדינה ושזהות מקבלי השכר הגבוה שלה ברשימה ברורה יותר בזכות ציון תפקידם, בתעשייה האווירית נעשה מאמץ לטשטש גם את זהות בעלי התפקידים ולהסתפק בדיווח על דרגת העובד או אפיון תפקידו הכללי לצד היקף שכרו החודשי.

אחד הבכירים בתעשייה האווירית שמוצג ברשימת שיאני השכר ל-2011 כ"ממונה על תכנון וניתוח מידע", השתכר אשתקד לא רע: עלות השכר החודשי של הממונה היקר הסתכמה לפי הדוח ביותר מ-106 אלף שקל ושכר הברוטו שלו הסתכם בכ-95 אלף שקל. אבל הוא לא העובד המרוויח ביותר בתעשייה האווירית, שבה לפי הדוח, עלות שכרו החודשי של עובד שהוגדר "מנהל ראשי", הסתכמה אשתקד בלא פחות מ-115,876 שקל, עם משכורת ברוטו של כ-83 אלף שקל.

מהדוח עולה עוד כי בתעשייה האווירית יש הרבה מאוד "מנהלים ראשיים" או "מנהלים בכירים": אחד מהם, שעובד בחברה בת שלה, אלתא מערכות, מופיע בדוח השכר כמי שעלות שכרו החודשי כ-98 אלף שקל לחודש, ועלות שכרו של אחר הסתכמה בכמעט 93 אלף לחודש. עלות השכר של מנהל ראשי שהוא מנכ"ל, הסתכמה בשנה שעברה בכ-89 אלף שקל לחודש. להגדרה של מנהל ראשי, כפי שעולה מדוח השכר, עונים בעלי מפעלים, סמנכ"לים ובכירים אחרים שנמנים עם הסגל הבכיר של החברה. בתעשייה האווירית 17 עובדים בדרגת סמנכ"ל.

עם כ-17 אלף עובדי התעשייה האווירית נמנים גם כעשרה טייסים, שמקיימים עבור החברה את טיסות הניסוי של כלי הטיס שיוצאים את פסי הייצור וההרכבה וכלי טיס שעוברים תהליכי השבחה ושיפוץ. עלות שכרם 60-80 אלף שקל לחודש. גורמים מקורבים טענו בסוף השבוע כי שכרם הטייסים נמוך מהשכר שהיו מקבלים בחברות אחרות ולכן קיבלו במשנה האחרונה בונוסים. אלה העלו את רמת שכרם כפי שהוא מופיע בדוח.

מהתעשייה האווירית נמסר היום בתגובה כי "מדיניות השכר בתעשייה האווירית מבוקרת בידי כל הגורמים שמעורבים בנושא. החברה העבירה הסברים ופרטים על כל מקרה של חריגה לכאורה בשכר, לממונה על השכר במשרד האוצר והוא קיבל את הסבריה".

עשרת שיאני החברות הביטחוניות
 עשרת שיאני החברות הביטחוניות