הבורסה סגרה בירידות: פיבי זינקה 12%, ביוליין 7.8%

אי.די.בי מבקשת דחייה של 15 שנה בתשלום החוב למחזיקי האג"ח ■ בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש ינואר

הבורסה בת"א נסחרה היום (ב') בירידות שערים, על רקע ירידות בשוקי אסיה בפתיחת שבוע המסחר העולמי, הירידות בבורסות אירופה ובהמתנה לפתיחת מסחר שלילית גם בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-850 מיליון שקל.

בזירה המקומית, בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש ינואר. כזכור, בחודש שעבר הודיע בנק ישראל כי הוא מוריד את הריבית במשק ב-0.25% ל-1.75% בניגוד לציפיות.

בהערכת ההתפתחויות בכלכלה המקומית היו חברי הוועדה המוניטארית חלוקים: חלק מחברי הוועדה מזהה בחודשים האחרונים ירידה הדרגתית בקצב ההתרחבות של הפעילות והפסימיות העולה מהסקרים השונים ביחס לפעילות מעלה חשש מפני האטה נוספת. חברים אחרים בוועדה מעריכים כי לאחר ההתמתנות בקצב הצמיחה, שחלה לפני כשנה, לא חלה התמתנות נוספת למרות ההתפתחויות השליליות במשק העולמי, אלא הוא התייצב על קצב שנתי של כ-3%.

ביום שישי פורסם בארה"ב כי בדצמבר נוספו למשק האמריקאי 155 אלף משרות, לעומת צפי ל-150 אלף. שיעור האבטלה נותר על כנו - 7.8%. עוד בוול סטריט, השבוע תיפתח עונת הדוחות לרבעון האחרון ול-2012 כולה, כשחברת אלקואה תפרסם מחר את דוחותיה ותפתח רשמית עת עונת הדיווחים. בארה"ב נמצאת ברקע גם המחלוקת בין חברי ה'פד' לגבי המשך רכישות האג"ח וקביעת מועד לסיומה.

"תשואת יתר" על מניות "תמר" ו"לוויתן"

מניית אידיבי אחזקות נסחרה על רקע המגעים עם מחזיקי האג"ח להסדר חוב. נוחי דנקנר מבקש מבעלי האג"ח דחייה של עד 15 שנה בתשלום החוב תמורת ריבית גבוהה יותר. החברה הציעה להנפיק 3 סדרות אג"ח חדשות עם ריבית של 3%-4%. בנוסף, לפי מתווה ההצעה, נוחי דנקנר יזרים 180 מיליון שקל, שיגיעו מההשקעה של המיליארדר הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין בגנדן.

נציין כי מניית קרדיט סוויס עלתה בעוד כ-3% במסחר באירופה לשיא של 9 חודשים, המשקף לכור רווח של מעל 500 מיליון שקל מאז סוף הרבעון השלישי של 2012.

מניית פיבי זינקה לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי בעלי השליטה בחברה הודיעו כי הם מנהלים מגעים מתקדמים עם הפיקוח על הבנקים לצורך תיקון היתר השליטה אשר יאפשר להם להחזיק את גרעין השליטה בבנק הבינלאומי ישירות.

בלאומי שוקי הון פירסמו סקירה על מניות "תמר" ו"לוויתן", וממליצים "תשואת יתר" תוך חשיפה יתרה לסקטור. המניה המועדפת עליהם היא אבנר ודלק קידוחים , לאחר שב-2012 המניה המומלצת הייתה ישראמקו , שבה הם חוששים כעת מעיוותי אומדן בתמר ולוויתן.

חברת IDE שבשליטת כיל ודלק זכתה במכרזים לחוזים ב-650 מיליון דולר, במסגרת מיזם ההקמה של מתקן התפלה בקליפורניה. החברה תספק ציוד עבור המתקן ותתחזק ותפעיל אותו ל-30 שנה.

חברת מדיגוס הודיעה על קבלת השקעה של כ-8 מיליון דולר עבור 31% מהחברה מקרן הון הסיכון אורבימד ישראל. החברה קיבלה לאחרונה אישור שיווק למוצר שלה בארה"ב, ועכשיו יש לה גם כסף לשווק אותו.

חברת ביוליין הודיעה היום כי תוצאות ניתוח הביניים של ניסוי ה-CLARITY, ניסוי קליני Phase II/III עבור BL-1020, תרופה חדשנית לטיפול בסכיזופרניה הניתנת בבליעה, צפויות להתקבל בשבוע שמתחיל ב- 17 במרץ 2013. ניתוח הביניים יבוצע על נתונים שיתקבלו מכ-235 נבדקים מ-27 אתרים ברומניה ובהודו ויתייחס להשפעת התרופה על התפקוד הקוגניטיבי של הנבדקים לאחר טיפול של שישה שבועות.