CES 2013: משקל חכם, מזלג שמודד קצב אכילה ועוד

הגאדג'טים לחיים בריאים מככבים בלאס וגאס ■ תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם תיפתח רשמית רק מחר - "גלובס" ידווח מהשטח

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם - CES, תיפתח רק ביום שלישי בלאס וגאס, אבל כבר אתמול (א'), התקיים אירוע מקדים לעיתונאים, בו הציגו חברות קטנות יותר, שלא תמיד זוכות לחשיפה לצד הענקיות מארה"ב, דרום קוריאה ויפן.

כבר עכשיו אפשר לראות שהטרנד של גאדג'טים לחיים בריאים ממשיך. אחד המוצרים שזכה להתעניינות רבה הוא ה-HAPIfork. מדובר במזלג עם תקשורת אלחוטית WiFi, שכל אמא פולנייה כנראה תרצה לאמץ במטבח שלה.

המזלג (ישנה גם גרסה של כף), מודד את קצב האכילה של המשתמש ומתריע אם הוא אוכל מהר מדי. כמו כן, המזלג מזהה מתי המשתמש התחיל את הארוחה ומתי הוא סיים אותה. המוטו של החברה - HapiLabs הוא: "תאכל לאט, תרזה במשקל, תרגיש נהדר" וזה מה שהמזלג מנסה לעשות. המידע שהמזלג אוסף נשלח לאפליקציה בסמארטפון בתקשורת בלוטות' או בחיבור USB למחשב. כמו כן, ישנה התרעה באמצעות רטט, כאשר המזלג מזהה אכילה בקצב מהיר מדי.

משקל חכם

חברת Withings מציעה כבר תקופה ארוכה משקלים היודעים להעביר את המידע של המשתמש בתקשורת אלחוטית לאפליקציה, וגם לספק אחוזי שומן ומסת גופן. הדור החדש של החברה מסוגל גם למדוד מכפות הרגליים את הדופק ולהעביר את כל המידע הזה לבקרה באפליקציית הסמארטפון, בתקשורת WiFi. מלבד זה, המשקל גם יודע לבדוק את איכות האוויר בחדר בו הוא נמצא, למשל חדר השינה.

מוצר אחר של Withings הוא ה-Smart Activity Tracker, שמצטרף למגוון רחב של גאדג'טים המספקים חיווי על הפעילות היומיומית. ה-Tracker הוא קופסה קטנה (בערך בגודל של קופסת גפרורים), המגיע עם מסך קטן, הנותן חיווי על מספר הצעדים והמדרגות שהמשתמש עלה או יורד בכל יום, דופק, באמצעות נגיעה עם האצבע על המסך, קלוריות שנשרפו ואיכות השינה. ה-Tracker גם נותן התרעות למשתמשים שיושבים כל היום מול שולחן ומציע להם לעשות פעילות גופנית. כל המידע נשלח לאפליקציה המותקנת על הסמארטפון בתקשורת בלוטות'.

מנטר בריאות אופנתי

חברת BodyMedia, הציגה מנטר פעילות יומיומית בדומה ל-Withings. רק שבניגוד ל-Tracker שאמור להיות מונח בכיס המכנסיים, ה-Core 2 הוא מוצר אופנתי, שלא אמור להיות מוסתר בבגדים. ה-Core 2 מולבש על היד, בדומה לצמיד ואפשר להחליף לו את הרצועות. המוצר הזה בודק את אורך השינה, איכות השינה, דופק (באמצעות אביזר נוסף), כמות הצעדים, קלוריות שנשרפו והזנה עצמאית של מאכלים שהמשתמש אכל באותו יום. כל המידע מעובר בתקשורת בלוטות' לאפליקציה בסמארטפון.

הכותב אורח חברת סמסונג בתערוכה