שיא הסערה עוד לפנינו: גשמים ורוחות במהלך הלילה

(עדכון) - במהלך הלילה יתחזקו הגשמים והרוחות, יוסיף להיות קר ומחר בלילה שלג יתחיל לרדת בהרי הצפון ■ ביום רביעי אחה"צ יחלו לרדת פתיתי שלג גם בי-ם

מזג האוויר החורפי גרם לנזקים כבדים ברחבי הארץ - אך הוא צפוי רק להחריף: הלילה יתחזקו הגשמים בצפון ובמרכז, והרוחות ימשיכו לנשב הלילה ומחר בעוצמה של עד 80 קילומטרים בשעה.

מחר בשעות הלילה שלג יתחיל לרדת בהרי הצפון, וביום רביעי בשעות אחר הצהריים המאוחרות יחלו לרדת פתיתי שלג גם בירושלים. שלג של ממש צפוי להיערם בבירה בין רביעי לחמישי.

המערכת החורפית הורידה עד כה כמויות משקעים מרשימות. נכון לשעות הצהריים "שיאנית" המשקעים היא צפת, בה ירדו 172 מילימטרים של גשם. אחריה ברשימה - קיבוץ אילון בצפון עם 133 מ"מ, בית דגן (112), תל אביב (94) וירושלים עם 44 מילימטרים.

אחרי הפוגה קלה בממטרים במהלך הלילה, הגשם התחדש היום וגשמים עזים יורדים מצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הגשם מלווה בסופות רעמים ובמשבי רוח עזים שרק יילכו ויתגברו. בצומת מגן שבנגב נפצעו בינוני שני בני אדם לאחר שעץ נפל על רכבם, וברחוב ברטנורה בבני ברק נפצע קל הבוקר גבר, לאחר שענף עץ שעף ברוח פגע בגבו. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי במקום. הסערה צפויה להתחדש בשעות הערב.

הסערות הביאו עמן גם שיבושים באספקת החשמל בשרון: תושבים במספר ערים דיווחו על תקלות, ומחברת החשמל נמסר כי "צוותי החברה פועלים בשטח בתנאי מזג האוויר הקשים לתיקון התקלות ולהחזרת אספקת החשמל מהר ככל האפשר". בנוסף, מספר חוטי חשמל נפגעו בכפר סבא וברעננה. במספר אזורים בדרום חדלו הרמזורים מלפעול. במשטרה מבקשים מציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות ולדווח על התקלות.

קומת הקרקע בקניון עזריאלי במודיעין הוצפה בשל מזג האוויר הסוער וציבור הלקוחות פונה מהמקום. "כל הקומה למטה מוצפת לחלוטין, אין לנו פה חשמל והחנויות גם מוצפות", סיפרה בעלת חנות בקניון. "מנכ"ל הקניון מנסה להוציא עם מים עם מגב בעצמו".

חרף החשש מסגירת נתיבי איילון, מדוברות נתיבי איילון נמסר כי "נתיבי איילון, משטרת ישראל ורשות ניקוז נחל איילון ערוכים לכל תרחיש, אך מכמות הגשמים הצפויה - אין צפי לסגירת הכביש או חלק ממנו. סגירת המקטע הצפוני אתמול קרתה בגלל ההצפות בסמוך לשלולית החורף (לכן גם נסגרה תחנת הרכבת בהרצליה), וללא קשר לנחל - שכלל לא עובר שם".

ברחוב רש"י בת"א קרס עץ על אחת המכוניות שחנו באזור ובצומת מנחם בגין בת"א חסמו כלי רכב את התנועה, כפי שניתן לראות בתמונות מעלה. אמש הפך רחוב ההסתדרות בחולון ל"ונציה הקטנה":

רחוב ההסתדרות בחולון / צילום מהפייסבוק
 רחוב ההסתדרות בחולון / צילום מהפייסבוק

עצים קרסו על מכוניות, כבישים נחסמו

במהלך הלילה התקבלו במשטרה דיווחים רבים על עצים שקרסו על מכוניות חונות וכבלי חשמל בגלל הרוח החזקה. בירושלים נאלצו להתמודד הלילה צוותי הכיבוי עם נזקים רבים: באתר עבודות הסמוך לבנייני האומה הועפו מספר רב של חלקי פח לעבר הכביש, בשדרות בן צבי קרסו שני עצים לכביש, בשכונת גילה קרס רמזור תנועה בסמוך לצומת וגרם לחסימה חלקית של הנתיב וברחוב מטודלה נעקר עץ וקרס על רכב סמוך. מכבאות ירושלים נמסר כי לא היו נפגעים.

באתר החרמון, שסגור עדיין למבקרים, השלג לא הפסיק לרדת. הלילה ירדו 20 סנטימטרים של שלג במפלס התחתון של האתר, ו-50 סנטימטרים של שלג ירדו באזור הרכבל העליון. ייתכן והאתר ייפתח למבקרים כבר בשבוע הבא. גם הכנרת ממשיכה ליהנות מהכמויות היפות: ביממה האחרונה עלה "האגם הלאומי" בעשרה סנטימטרים.

אחרי שאתמול הוצפו תחנות רכבת ומסילות, מה שהביא לעיכובים רבים, גם היום נערכים לשיבושים בתנועת הרכבות. לאחר שאמש הוצפה כליל, סמוך לשעה 12:00 נפתחה מחדש תחנת הרכבת בהרצליה. בעיריית תל אביב אף נערכים לאפשרות של סגירת נתיבי איילון, בשל החשש שנחל איילון יעלה על גדותיו.