תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

טור אג"ח: 2013 בפתח, הצמודים במתח

המדדים האחרונים הפתיעו כלפי מטה, ציפיות האינפלציה הולכות ויורדות וגם המדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים ■ האם דווקא זה הרגע להצטייד באג"ח ממשלתי צמוד?

ביטוח ופיננסים ניירות ערך בורסה מגדלת / צלם: thinkstock
ביטוח ופיננסים ניירות ערך בורסה מגדלת / צלם: thinkstock

השבוע החלה 2013 ובשוקי האג"ח העולמיים היא נראית מאתגרת יותר מקודמותיה. היא התחילה עם צל כבד של המצוק שהוסר בינתיים, אך מקדמת צל חדש של העלאת תקרת החוב בארה"ב (בעוד חודשיים). היא נפתחת על רקע תחזיות צמיחה נמוכות וריביות ריאליות אפסיות או אף שליליות ברוב השווקים המפותחים. היא באה לאחר חמש שנים של תשואות פנומנאליות באג"ח הממשלתי, אשר קשה לראות אותן חוזרות שנה נוספת.

נקודת פתיחה מאתגרת זו גורמת לכמה הנחות בסיסיות בהרכב תיק האג"ח. ההנחה הראשונה היא שלאור התשואות הנמוכות (אבסולוטית) של האג"ח הממשלתי, קשה מאוד יהיה ב-2013 לגזור רווחי הון. כך נראה שרווח פוטנציאלי בשוק האג"ח הממשלתי טמון בעיקר בתזמון המעבר בין סוגי האג"ח (צמוד-שקלי) או בין החלק הקצר לארוך.

אם בשנים האחרונות החשיפה לחלק הארוך של העקום באופן קבוע הצדיקה את עצמה מדי שנה בתשואות גבוהות, בשנה הקרובה אנו מעריכים כי ההנחה הזו תעמוד למבחן ומשקיעים באג"חים הארוכים ירגישו פחות בנוח לא לשנות פוזיציות לאורך זמן.

לטור המלא לחצו כאן