"נתניהו איננו המפלצת והאימפוטנט שהתקשורת מציירת"

פרופ' עוז אלמוג, הסוציולוג וההיסטוריון שביקר בחריפות ב-2011 את מפגיני מחאת האוהלים: השנאה של כלי התקשורת את ביבי היא שקופה ושלוחת רסן - היא אחד הגורמים החשובים לאחיזתו האיתנה של ביבי ברסן השלטון"

פרופ' עוז אלמוג, הסוציולוג וההיסטוריון מאוניברסיטת חיפה שביקר בחריפות ב-2011 את מפגיני מחאת האוהלים, יורה חיצים בפוסט בפייסבוק שלו לעבר כלי התקשורת שמייחלים, לדבריו לנפילתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לא צריך להיות פרשן דגול כדי לקבוע שרוב כלי-התקשורת החזקים במדינה שונאים את ביבי... מה שמצחיק ועצוב זה שהשנאה הזאת היא אחד הגורמים החשובים לאחיזתו האיתנה של ביבי ברסן השלטון. מדוע? משום שהיא כל כך שקופה ושלוחת רסן", כותב אלמוג.

לדבריו, "רוב הציבור יודע שביבי הוא לא הטיפוס הכי מגניב בעולם ושהרקורד שלו כולל גם כישלונות לא מבוטלים. אבל באותה מידה הוא יודע שהוא איננו המפלצת, האימפוטנט או האגואיסט שהתקשורת מציירת. וכאשר הציבור מזהה מתקפה אישית דיספרופורציונית על מנהיג, הוא מגיב בהתאם. כלומר, מסרב להשתכנע מהמסרים התוקפניים ומזדהה דווקא עם 'הקורבן התקשורתי' (המותקף). יתר על כן, אלה שבחרו בביבי בעבר רואים במתקפה הזאת גם סוג של מתקפה עליהם".

אלמוג מתייחס בפוסט גם לראיון של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, בעיתון "ידיעות אחרונות", "שעיקרו לכלוך על ראש הממשלה". לדברי אלמוג, "לאחרונה החלו כלי התקשורת להפעיל נשק תקיפה מסוג חדש. בכיר (רצוי בביטחון), שפרש זה מכבר מתפקידו (כלומר ללא תקופת צינון מינימלית), 'מתפנה' ויוצא נגד ראש הממשלה. המלכלך התורן הוא דיסקין".

כזכור, דיסקין כינה את רה"מ נתניהו ואת שר הביטחון ברק "המשיחים מקיסריה ואקירוב" ואמר כי הוא לא סומך עליהם שיובילו תקיפה צבאית נגד איראן. הדברים האלו עוררו סערה בקשת הפוליטית וזכו לביקורת נוקבת.

לפי דברי אלמוג בפייסבוק, "'ידיעות אחרונות" נתן לראיון הזה בולטות מסדר גודל של פתיחה במלחמה, והכותרות - פצצות לפנים: "הוא מודאג ומזועזע", "הוא מדגיש שאין לו מניעים פוליטיים", "מרגיש שהוא לא יכול לשתוק יותר", "חייב לדבר, לפני שיהיה מאוחר מדי", "מקרוב זה נראה יותר גרוע".

אלמוג משער כי "רוב הקוראים שואלים את עצמם שתי שאלות: א. אם תהליך קבלת ההחלטות כל כך גרוע, איך זה שהמצב הביטחוני לא כזה רע. אדרבא, נראה שהמלחמה האחרונה נוהלה בשיקול דעת ראוי להערכה. ב. אם יובל דיסקין חשב שזה המצב בתחום קבלת ההחלטות, מדוע הוא לא התפטר בהיותו ראש השב"כ? אני מתבונן בראיון הזה ומתחשק לי להגיד לדיסקין: הראיון הזה מוציא אותך הרבה יותר רע מאלה שאתה מבקר אותם", דברי אלמוג.