הדולר היציג שינה כיוון ונחלש בכ-0.7% ל-3.764 שקלים

■ האירו התחזק בכ-0.06% ושערו היציג נקבע על 4.941 שקלים ■ "הפעילות הזו בשוק המט"ח מצביעה על החשש והציפייה בקרב הפעילים להיחלשות מחודשת של הדולר"

שינוי כיוון נרשם היום (ג') בשוק המט"ח ולאחר מספר ימי התחזקות, הדולר נחלש בכ-0.7% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.764 שקלים .לרמה של 3.771שקלים. האירו מנגד התחזק בכ-0.06%% לרמה של 4.941 שקלים.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "בשוק המט"ח ניכרה אתמול תכונה של התעוררות מסוימת בקרב יצואנים שלאור התחזקותו של הדולר מיהרו למכור מט"ח וחלקם אף השכילו לגדר חשיפות לחודשים הבאים. הפעילות הזו בשוק המט"ח מצביעה על החשש והציפייה בקרב הפעילים להיחלשות מחודשת של הדולר, כאשר פריצה מטה של רמת 3.71 שקלים תאותת על המשך ייסוף השקל".

ממחלקת המחקר של FXCM ישראל נמסר הבוקר כי "המפנה בדולר-שקל ממשיך לצבור תאוצה, והצמד כבר נושק לרמת המפתח של 3.80, וזאת בשעה שבשוקי המט"ח העולמיים המסחר בדולר דווקא מתאפיין ביציבות".

בשבועות האחרונים המסחר המקומי בדולר מתנהל במנותק מהמגמות בעולם, ולעיתים גם במנותק מן המסחר בבורסה בישראל. החולשה של השקל אינה נובעת מסיבות כלכליות ברורות, אלא יותר משיקולים טכניים ומן העובדה כי הירידה הממושכת של הצמד בשבועת האחרונים מ-3.977 הביאה את הדולר-שקל למצב קיצוני של מכירות-יתר, וכעת אנו עדים לתיקון טכני בצד השני.

עוד מציינים ב-FXCM כי היעד הבא בתיקון הוא 3.81 (מחצית הירידה מהפסגה ב-3.977). "גם ההרעה בסנטימנט העולמי והבלימה בעליות השערים בשוקי המניות תורמות לחוזקו של הדולר למול השקל, ואם נראה בהמשך השבוע מפנה לרעה בשוקי ההון וביקוש גובר לדולר כנכס בטוח, המומנטום אכן עשוי לדחוף את הדולר-שקל עד ליעד הבא ב-3.87 שקלים לדולר".