נעילה שלילית בוול סטריט; מניית מלאנוקס צללה 4.7%

ענקית האלומיניום אלקואה פתחה את עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ■ מסחר מעורב נרשם באירופה על רקע עליית האבטלה בגוש האירו לשיא - 11.8% ■ מאקרו: האשראי הצרכני זינק ל-16 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, בעוד המשקיעים הגיבו לנתוני המאקרו אשר התפרסמו באירופה, וכן המתינו בציפייה לעונת הדוחות לרבעון הרביעי של שנת 2012 - אותה צפויה לפתוח הערב כמיטב המסורת, בסיום המסחר, ענקית האלומיניום אלקואה.

במוקד המסחר, עונת הדוחות לרבעון האחרון של השנה, אשר נפתחה היום עם פרסום דוחותיה של אלקואה. זאת, בעוד המשקיעים המשיכו גם להגיב לנתונים וחדשות נוספים בארה"ב - דוגמת דוח התעסוקה האחרון שהצביע על תוספת של 155 אלף משרות חדשות בדצמבר, והתבטאותו של נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, כי תוכנית התמריצים של ה'פד' תיפסק בהינתן שיפור במצב הכלכלי.

"נראה כאילו אנחנו עוצרים את הנשימה לקראת דוחות הרבעון הרביעי", אומר אמש ריאן דטריק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות שייפר. "אנחנו רואים תנועה דומה מאוד לשנה שעברה, כאשר הציפיות נמוכות ויש גם כך סנטימנט שלילי, כך שכל חדשות טובות שיהיו יכולות להרים את המניות".

"ההערכות לגבי רווחי החברות הן בהחלט לא מוגזמות", אומר ג'ון מנלי, מנהל השקעות בוול פארגו. "היה לנו ראלי חזק ונראה שהשווקים זקוקים לתיקון קטן".

עוד הגיבו המשקיעים לנתונים מאירופה, שם פורסמה רמת האבטלה לנובמבר 2012 - אשר הרקיעה לשיא כל הזמנים, 11.8% (קרי, 18.8 מיליון מובטלים). בין היתר, ראוי לציין את רמות האבטלה בנפרד בספרד (26.6%), גרמניה (5.4%), צרפת (10.5%) ואוסטריה (עם הרמה הנמוכה ביותר, 4.5%).

ובחזרה לארה"ב, שם התפרסם היום ב-22:00 (שעוננו), בזירת המאקרו, נתון האשראי הצרכני לחודש נובמבר, שהיכה את התחזיות וזינק ל-16 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים צפו ירידה לרמה של 12.1 מיליארד דולר, לעומת 14.3 מיליארד דולר באוקטובר.

המתנה דרוכה לדוחות החברות

אלקואה , כאמור, פתחה את עונת הדוחות.

מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי זכתה במכרז של משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - במסגרתו היא תספק לו את התוכנות שלה. היקף החוזה עומד על 617 מיליון דולר והינו לתקופה של 3 שנים.

אמזון ריכזה עניין לאחר שעלתה אמש לשיא כל הזמנים, לאור המלצת "קנייה" ממורגן סטנלי.

חברת קליקסופטוור עמדה במוקד לאחר שהכריזה היום על תכנית אסטרטגית שמטרתה להאצת קצב הגידול של הכנסותיה. תכניתה של קליקסופטוור לשנת 2013 ממנפת את ההשקעות שביצעה החברה ב-2012 במטרה להאיץ את צמיחתה בשנת 2013 ומעבר לה.

[לבורסות בעולם][לטבלת ישראליות בעולם]