אפולו רוצה לרכוש שלד בורסאי לפרויקט פינוי-בינוי

ענף הנדל"ן חוזר לחפש מימון בשוק ההון, והפעם למטרת פינוי-בינוי ■ החברה מבקשת לקדם פרויקט ענק במרכז "מדובר בהשקעה בטוחה"

ענף הנדל"ן חוזר לחפש מימון בשוק ההון, והפעם למטרת פינוי-בינוי. ל"גלובס" נודע, כי חברת אפולו, שבבעלות משפחת חטב, נמצאת במשא ומתן מתקדם עם שתי חברות ציבוריות לרכישת שלד בורסאי, שבמסגרתו יממנו את הפעילות בתחום.

החברה, השותפה כיום בפרויקט פינוי-בינוי ענק בבת ים בהיקף של 2,200 יחידות דיור, פועלת במקביל במתחם אחר בעיר, ברחוב יצחק שדה פינת עגנון, ומקדמת תוכנית נוספת לפינוי-בינוי ענק באחת מערי המרכז עם פוטנציאל של אלפי יחידות דיור.

בעלי החברה מסבירים, כי רכישת השלד הבורסאי יאפשר לה לגייס הון מגופים מוסדיים ומהציבור הרחב לצורך הרחבת פעילותה בתחום. "על מנת שנוכל להרחיב את היריעה לפרויקטים נוספים ברחבי הארץ החלטנו לחפש משקיעים בשוק ההון", מספרת גלית חטב, מנכ"לית החברה, "לאור המחסור בקרקעות לבנייה במרכז הארץ, פרויקטים של פינוי-בינוי הם העתיד של ענף הנדל"ן, ולכן אנו מאמינים בהשקעה בתחום זה. לא מדובר בהשקעה ספקולטיבית שכן כבר מצאנו את 'הגז'. השאלה היא באיזה קצב נשאב אותו".

חטב מוסיפה כי הקושי הגדול בפרויקט פינוי-בינוי הוא העובדה שיש הוצאות רבות בשלב ההחתמות בעוד הרווח מגיע רק בשלב מאוחר, לאחר תחילת מכירת הדירות. "על מנת שתהיה אפשרות לנהל מספר פרויקטים במקביל, יש צורך בגב כלכלי פרטי או בורסאי", מסבירה חטב. "הגופים המוסדיים מחפשים היום השקעות בטוחות בענף הנדל"ן, ואנו מאמינים שתחום ההתחדשות העירונית יהפוך למוקד משיכה עבור המשקיעים".

הפרויקט המתקדם ביותר שבו שותפה החברה נמצא כאמור בבת ים, בין הרחובות הרב לוי, יוספטל, הרב ניסנבאום והרב לוזון. הפרויקט כולל פינוי 424 דירות ישנות ובניית 2,200 חדשות במגדלים בני 40 קומות. נכון להיום, התוכנית נמצאת בוועדה המקומית.