הניסוי של בריינסטורם בטיפול ב-ALS שודרג לשלב II

הניסוי בטיפול באמצעות תאי גזע עובריים שודרג מניסוי בטיחות ובדיקת יעילות ראשונים בחולים (I/IIa) לניסוי יעילות וקביעת מינון (II), על ידי משרד הבריאות הישראלי מולו נערך הניסוי ■ טרם תוכל לעבור לשלב היעילות וקביעת המינון

חברת בריינסטורם סל הודיעה כי הניסוי שלה בטיפול ב-ALS באמצעות תאי גזע עובריים, שודרג מניסוי בטיחות ובדיקת יעילות ראשונים בחולים (I/IIa) לניסוי יעילות וקביעת מינון (II), על ידי משרד הבריאות הישראלי מולו נערך הניסוי.

ניסוי הבטיחות של החברה הסתיים לפני כחצי שנה אבל החברה התבקשה לבצע ניסוי ביטיחות ב-12 חולים נוספים. כעת הוחלט על בסיס תוצאות ניסוי הבטיחות הראשון לאפשר לחברה להמשיך ישירות לניסוי גדול יותר, במינון כפול. החברה מקווה להתחיל בניסויים קליניים גם מול ה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב. החברה מעריכה כי השינוי יחסוך לה מספר מיליוני דולרים.

בקיץ האחרון פרסמה בריינסטורם את תוצאות שלב 1/2 של ניסויה, שבוצע במינונים נמוכים לשם בחינת בטיחות הטיפול. תוצאות הניסוי העידו על בטיחות בטווח הזמן של ששת החודשים שבהם היו החולים במעקב, ובחלק מהחולים אף התגלו סימנים ראשונים ליעילות, בדמות שיפור בתפקודים מסוימים הנפגעים בעקבות המחלה, וביניהם יכולת הנשימה והפעלת שרירים שונים.

כעת קיבלה החברה אישור לבצע את ניסוי שלב II בשלוש קבוצות במינון הולך וגובר, כדי לראות האם ניתן להשיג תוצאה טובה יותר במימון גבוה יותר. גם בניסוי החדש ישתתפו 12 חולים.