פריגו במומנטום חיובי - עלתה בכ-7% בימים האחרונים

אמש דיווחה החברה על אישור לייצור שלוש תרכובות מזון לתינוקות

מניית חברת התרופות פריגו נמצאת בימים האחרונים במומנטום חיובי. המניה עלתה ב-6.6% מאז סוף דצמבר, והגיעה ל-109 דולר, מחיר שמשקף לחברה שווי של 10.2 מיליארד דולר. בכך מתקרבת המניה בחזרה למחירים שבהם נסחרה לפני פרסום הדוחות הקודמים שלה, שאכזבו את השוק.

פריגו, המנוהלת על-ידי ג'וזף פאפא, היא חברת תרופות גנריות שמתמחה בעיקר בתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא (OTC), ובמקביל פעילה בתחומים משיקים. החברה האמריקאית נסחרת בנאסד"ק ובמקביל גם בבורסה המקומית, מאז שרכשה לפני כמה שנים את אגיס הישראלית.

אתמול פרסמה פריגו שני דיווחים הנוגעים למוצרים חדשים. הדיווח הראשון הוא קבלת אישור מה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, לייצור של שלוש תרכובות מזון חדשות לתינוקות. לדברי המנכ"ל פאפא, החברה תמכור את התרכובות החדשות ללקוחות קיימים, ובעתיד תתרחב גם לשווקים במזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הלטינית, שבהם יש ביקוש למוצרים מסוג זה, אשר אושרו לשיווק בארה"ב על-ידי ה-FDA.

פריגו נכנסה לתחום תרכובות המזון לתינוקות כשרכשה בשנת 2010 את PBM תמורת למעלה מ-800 מיליון דולר. עד כה נראה שתחום תרכובות המזון לתינוקות לא הוביל לתוצאות המצופות ממנו. הפעילות היא חלק מתחום התזונה של פריגו, לצד מכירות הוויטמינים.

דיווח נוסף שפרסמה אתמול החברה הוא על תחילת משלוחים של גרסה גנרית ל-Acetadote, זריקה שמיועדת למנוע פגיעה בכבד במקרים מסוימים. מכירות התרופה המקורית הן כ-41 מיליון דולר בשנה, ופריגו משווקת את התרופה בעקבות פשרה עם יצרנית התרופה המקורית, Cumberland.