נעילה חיובית בוול סטריט, מניית מלאנוקס זינקה 4.9%

נייס משיקה מוצר חדש; מלאנוקס עלתה על רקע מאמר אוהד ■ עונת הדוחות תיכנס בימים הקרובים להילוך גבוה לאחר שאלקואה דיווחה אמש ■ אנליסט: "הכל עשוי להשתנות מחר או מחרתיים אם מישהו יגיד שסין נחלשת"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, כשהמשקיעים מקווים להמשך עונת דוחות טובה. הסנטימנט החיובי קיים למרות שטף נתוני מאקרו מדאיגים באירופה (האבטלה אתמול, ושיעור הצמיחה לרבעון השלישי של 2012 היום), ובעוד המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של יו"ר ה-ECB מחר.

"השוק חיפש סיבה לראלי ואלקואה סיפקה אותה, כי היא ענתה על הציפיות ואמרה שמה שקורה בסין הוא חיובי", אומר היום קני פולקרי מאוניל. "עם זאת, כל זה עשוי להשתנות מחר או מחרתיים אם מישהו יגיד שסין נחלשת".

המשקיעים המשיכו להגיב היום לפתיחתה של עונת הדוחות בוול סטריט, כאשר אמש פרסמה ענקית האלומיניום אלקואה את דוחותיה הכספיים - בשורה התחתונה החברה עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה רווח של 6 סנט למניה, לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

עוד הגיבו המשקיעים לנתונים מאירופה אמש. היום מתנהל המסחר בבורסות היבשת בעליות, לאחר שאתמול פורסמה רמת האבטלה לנובמבר 2012 - אשר הרקיעה לשיא כל הזמנים, 11.8% (קרי, 18.8 מיליון מובטלים). עוד פורסם היום האומדן הסופי של שיעור הצמיחה בגוש האירו ברבעון השלישי של 2012. הנתון עמד בקונצנזוס האנליסטים, והצביע על צמיחה שלילית של 0.1%.

עיני המשקיעים באירופה נשואות לעברו של יו"ר הבנק האירופי, מריו דרגי, אשר צפוי מחר ב-14:45 (שעוננו) להכריז על החלטת הריבית המרכזית של הבנק לחודש ינואר. לפי חלק מההערכות, דרגי עשוי להוריד את הריבית לאור ההרעה בסביבה הכלכלית ביבשת. הריבית עומדת כעת על 0.75%, שפל כל הזמנים מאז הקמתו של גוש האירו.

מלאי חביות הנפט בארה"ב עלה ב-1.3 מיליון, כך לפי מדד מלאי הנפט ומוצריו שפורסם היום. הצפי היה לעלייה של 0.9 מיליון חביות, לעומת ירידה של 11.1 מיליון חביות בשבוע החולף.

מלאנוקס עולה

אפל ריכזה עניין לאור דיווחים כי החברה מפתחת גרסה זולה של מכשיר האייפון הפופולרי, שצפוי להיות מושק כבר ב-2013. הסמארטפון המוזל יהיה דומה בעיצובו למכשיר האייפון הרגיל, אולם הוא יהיה מבוסס על רכיבים זולים יותר.

מלאנוקס בלטה בעלייה חדה בין השאר על רקע מאמר אוהד שהתפרסם באתר "מוטלי פול". גם פייסבוק ריכזה עניין ועלתה היום לראשונה מאז יולי אל מעל ל-30 דולר.

חברת נייס השיקה היום פתרון מבוסס זיהוי קול ביומטרי המרחיב את חבילת הפתרונות למניעת הונאות במרכזי שירות לקוחות. הפתרון מאחד את הנסיון הרחב של נייס אקטימייז במניעת הונאה עם הנסיון רב השנים של נייס בתחום מרכזי השירות. הפתרון יכול להפרס במרכז השרות בפני עצמו או כחלק מחבילת הפתרונות של נייס אקטימייז למניעת הונאה באירגונים.

בנק ההשקעות קרדיט סוויס הודיע היום כי הוא מוריד המלצה לבנק אוף אמריקה לרמה של "נייטרלי", לעומת ההמלצה הקודמת של "ביצועי יתר", בטענה כי המניה נמצאת בשיא ומגלמת שווי גבוה יותר מאשר החברה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]