"שטייניץ מתראיין בחו"ל כי הוא חושש משאלות נוקבות"

ב"ישראל יקרה לנו" מגיבים לריאיון שהעניק שר האוצר ל"בלומברג" השבוע: "שטייניץ טען ש'אין צורך בהעלאת מיסים' לאחר שרק לפני שלושה חודשים העלה את המע"מ ב-6%"

"שר האוצר שטייניץ חושש כנראה משאלות נוקבות של העיתונות הישראלית לנוכח מצבה המתדרדר של כלכלת ישראל, ולכן נותן ראיון לסוכנות זרה בניו-יורק בידיעה שהתקשורת הישראלית תביא את מילותיו כשלונן - בלי יכולת לשאול שאלות", כך מגיבים היום (ד') בתנועת "ישראל יקרה לנו", לריאיון שהעניק שר האוצר יובל שטייניץ ל"בלומברג".

"מיסוי נוסף לא יעזור לצמצום הגירעון", אמר שטייניץ בריאיון. "גם אם הגירעון יהיה אפס, או הכנסות המדינה יעלו באופן דרמטי, זה לא יעזור". לפי הערכות בנק ישראל, צפוי הגירעון הממשלתי להגיע ב-2012 לרמה של 4% תוצר - פי שתיים מיעד הממשלתי. הדברים של שטייניץ, נציין, באים בניגוד לרוב ההערכות של כלכלנים ומומחי מס שסבורים כי המסים החדשים יבואו גם יבואו מיד לאחר סיום הבחירות בינואר 2013.

"אם היה לו אומץ להתראיין בישראל היה על שר האוצר להיישיר מבט אל הציבור ולהסביר מדוע כעת הוא הוא טוען ש'אין צורך בהעלאת מיסים' לאחר שרק לפני שלושה חודשים העלה את המע"מ ב-6%", מגיבים היום ב"ישראל יקרה לנו". "שטייניץ נתן בכך אות למתקפת עליית המחירים הפוגעת כיום באזרחי ישראל ובכלכלת ישראל".

"בעוד השר שטייניץ נאחז בתרגילים חשבונאיים של חישובי צמיחה (צמצום של יבוא דלקים שיוחלף בגז מקומי משנה חשבונאית את חישוב התל"ג בישראל), הוא שוכח שמה שאזרחי ישראל עוברים הוא קמילה: המחירים עולים ואנו נאלצים לצמצם צריכה", לשון התגובה.