ואלרי קוגן בונה את הטירה הגדולה בישראל

קוגן רכש 2 מגרשים בשטח כולל של 2.7 דונם, ברחוב בו מתגורר ראש הממשלה בנימין נתניהו ■ הטירה בקיסריה נבנית על קרקע שרכש בעבר באותו ברחוב ■ ב-2009 רכש את הדירה היקרה בישראל תמורת 110 מיליון שקל

עסקת ענק בקיסריה: האוליגרך הרוסי ואלרי קוגן ממשיך להשתלט על רחוב הדר בקיסריה ולקטוף את תואר מבצע עסקאות היוקרה בישראל. ל"גלובס" נודע כי קוגן רכש לפני כמה חודשים שני בתים על מגרשים צמודים בשטח כולל של 2.7 דונם, תמורת 27 מיליון שקל.

מדובר בשני בתים הממוקמים ברחוב הדר 39 ו-41, האחד בשטח של 1.4 דונם שעליו שילם 14 מיליון שקל, והאחר בן 1.3 דונם שעליו שילם 13 מיליון שקל. את הבתים רכש קוגן ממשפחה אנגלית והבתים רשומים כיום על שמו של בן משפחתו אלכסנדר קוגן.

לפני כארבע שנים רכש קוגן באותו רחוב חמישה מגרשים בשטח 11 דונם, שעליהם הוא בונה בימים אלה טירת ענק בשטח 6,000 מ"ר בנוי, שנבנית למעשה על שטח של שלוש וילות.

לדברי גורם המעורב בפרטי העסקה המדוברת בקיסריה, "ואלרי קוגן רכש למעשה בלוק שלם בשכונה, ולאחר העסקה האחרונה, הוא מחזיק היום ב-15 דונם בקיסריה".

באותו רחוב, אגב, מתגורר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ואלרי קוגן, המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מחזיק בשליטתו את חברת איסט-ליין, המתפעלת את דומודדובו, שדה התעופה במוסקבה, שהוא שדה התעופה הגדול ביותר ברוסיה. בשדה התעופה עוברים מדי שנה 13-14 מיליון נוסעים. בשנת 2007 הציב המגזין הרוסי "פיינס" את קוגן במקום 157 בין עשירי רוסיה עם הון מוערך של יותר מ-600 מיליון דולר.

קוגן קטף בעבר את תואר הדירה היקרה בישראל כאשר רכש בשנת 2009 במגדל sea one בטיילת תל אביב פנטהאוז בשטח 900 מ"ר בקומה 22 בפרויקט, עבור 110 מיליון שקל. בעסקה היה שותף המתווך ישראל אייכל ממשרד התיווך "קיסריה הומס" המתמחה בשיווק בתי יוקרה.