מנורה-מבטחים רכשה מרכזים מסחריים בגרמניה ב-80 מ' ש'

כך נודע ל"גלובס" ■ המרכזים ליד מינכן ופרנקפורט מאוכלסים בתפוסה מלאה, ומייצרים תשואה שנתית של כ-7%

נמשך גל רכישות הנדל"ן בחו"ל של חברות ביטוח מקומיות. ל"גלובס" נודע כי קבוצת משקיעים בראשות מנורה-מבטחים רכשה שני מרכזים מסחריים בגרמניה תמורת 80 מיליון שקל (כ-16 מיליון אירו).

העסקה נעשתה באמצעות חברה ייעודית שהקימו חברת הביטוח ושותפיה, במטרה להקים פורטפוליו של מרכזים מסחריים ברחבי גרמניה. הקבוצה כוללת לבד ממנורה-מבטחים (48%) גם את קורנרסטון פרטנרס ושותף מקומי. את העסקה ליווה עו"ד יואל נאמן ממשרד תדמור ושות'.

צמד המרכזים המסחריים, הממוקמים ליד פרנקפורט ומינכן, משתרעים על שטח כולל של כ-5,350 מ"ר ו-3,420 מ"ר בהתאמה. מדובר בפרויקטים חדישים הבנויים במפלס הרחוב, אשר נבנו ואוכלסו עם סיום בנייתם על-ידי שוכרים איכותיים, דוגמת רשת הקמעונות EDEKA, שהשקיעו בהשבחת הנכסים סכומים מהותיים במסגרת חוזים ארוכי-טווח של יותר מ-10 שנות שכירות. המרכזים מאוכלסים בתפוסה מלאה, ומייצרים תשואה שנתית של כ-7%, ותשואה שנתית על ההון העצמי הגבוהה מ-13%.

נפתלי טילסון, מנכ"ל קורנרסטון פרטנרס, ציין כי "עסקה זו מהווה דוגמה לפעילות החברה המתמחה בסינדיקציית השקעות בנדל"ן מניב בארה"ב ובאירופה. אנו מתמקדים כעת בעסקאות נוספות בתחומי חוות השרתים, בנייני מגורים להשכרה ובנייני משרדים".

ליאור מור, מנהל תחום נדל"ן במנורה-מבטחים, ציין כי "הרכישה היא חלק מאסטרטגיית פיזור ההשקעות של הקבוצה. מדובר במרכזים מסחריים חדשים הצפויים להניב תשואה נאה".

מנורה מבטחים החלה להשקיע בנדל"ן מניב בחו"ל, בדומה למתחרותיה מקרב קבוצות הביטוח הגדולות, וקצת לאחריהן. התפיסה שמובילה את החברות הללו בהשקעות בנדל"ן מעבר לים נסמכת בין היתר על הרצון לנצל מחירים נמוכים יחסית בשוקי מטרה טובים, ולהגדיל את רכיב תיק ההשקעות שלהם שאינו מושפע ישירות ממצב שוקי ההון. זאת מתוך רצון לייצר לעצמן עוגן יציב לחלק מהתשואה, כך שלפחות חלק מהתשואה שישיגו לעמיתים לא יהיה כפוף למתרחש בשוקי ההון.

קורנרסטון פרטנרס נוסדה ב-2010 על-ידי נפתלי טילסון ואמיר אילן, ביחד עם שותפים בקבוצת רמות. החברה מציעה השקעות בנדל"ן עולמי עבור משקיעים פרטיים ומשקיעים מוסדיים. בשנים האחרונות הגדילו חברות הביטוח משמעותית את היקף השקעותיהן בנדל"ן מניב בחו"ל, וכיום הגופים לחיסכון לטווח ארוך בישראל - חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל לתגמולים - השקיעו בסך הכול בנדל"ן להשקעה בהיקף כולל של כ-14 מיליארד שקל.

רכישות הנדל
 רכישות הנדל