אל על טרפדה אקזיט של 146 מיליון שקל למשפחת לבנת

בוטלה עסקת בעלי עניין שמשפחת לבנת קידמה, שבמסגרתה תכננה חברת ממן שבשליטתה לרכוש את זכיינית שירותי השילוח UPS, חברת OPSI, מידי משפחת לבנת (45.5%) וחן למדן (35.5%)

חברת התעופה אל על טרפדה אקזיט של 146 מיליון שקל למשפחת לבנת ולחן למדן, בעלי נציגות UPS בישראל. משפחת לבנת קידמה בחודשים האחרונים עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה תכננה חברת ממן שבשליטתה לרכוש את זכיינית שירותי השילוח UPS, חברת OPSI, מידי משפחת לבנת (45.5%) וחן למדן (35.5%).

בשל התנגדות אל על, בעלת מניות המיעוט הגדולה בממן (עם 15% מההון), עדכנה ממן אמש כי העסקה "תבוטל ולא תצא אל הפועל". זאת לקראת אסיפת בעלי מניות שנדרשה לרוב מבין בעלי מניות המיעוט, בשל היותה עסקת בעלי עניין. משפחת לבנת, באמצעות חברת תעבורה הפרטית, חולשת על כ-65% ממניות ממן, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג ומעניקה שירותי קרקע.

על סמך אמירות של ראש אגף המטענים באל על, ההערכות הן כי מאחורי ההתנגדות לעסקה בממן עמד חשש מבעיות שהיו נוצרות לאל על מול מתחרות של UPS, העוסקות בשירותי שילוח. כמו כן עלו חששות הנוגעים לקושי אפשרי שהיה מתעורר לביצוע עסקאות מול UPS, בשל ההחזקה של אל על במניות ממן.

כאמור, רכישת OPSI על-ידי ממן הייתה מזרימה לכיסיהם של לבנת ולמדן 146 מיליון שקל, מרבית הסכום תמורת מניותיהם בזכיינית (100 מיליון שקל), והיתרה כדיבידנד. נוסף על כך, העסקה קבעה כי המוכרים, משפחת לבנת ולמדן, יקבלו את החלק היחסי ברווח הנקי של OPSI, שנצבר כתוצאה מפעילותה השוטפת מתחילת 2012 ועד מועד השלמת העסקה.

בממן הסבירו, כי "העסקה יוצרת אפשרות לשילוב פעילויות בתחומי התמחות משיקים ומשלימים לפעילותה הנוכחית של החברה". עוד ציינו, כי הרכישה "צפויה לאפשר לחברה לגוון את מקורות ההכנסה שלה, תוך הגדלת מחזור המכירות ופיזור הסיכונים התפעוליים שלהם חשופה החברה".

הערכת שווי של 180 מיליון ש'

בהתאם לבקשת רשות ני"ע, השבוע הציגה ממן את התוצאות הכספיות של החברה שתכננה לרכוש, וכן הערכת שווי של כ-180 מיליון שקל לפעילותה. התפתחות פעילותה של OPSI סייעה לזכיינית להכפיל בשנים האחרונות את היקפי ההכנסות ולהגדיל את רווחיה, אולם שיעורי הרווחיות שלה נשחקו.

במחצית 2012 עמדו הכנסות OPSI על 208 מיליון שקל, בדומה לסך הכנסותיה השנתיות בשנת 2009.

רווחי החברה עמדו ב-2011 על 24 מיליון שקל, כמעט כפול מב-2010. במחצית 2012 עלה הרווח ב-17% ל-10.5 מיליון שקל. נכון ליוני 2012 עמד ההון העצמי של OPSI על 35 מיליון שקל, בקופת המזומנים שלה היו כ-7 מיליון שקל וסך התחייבויותיה (מרביתן התחייבויות שוטפות) עמד על 184 מיליון שקל.

OPSI, שהוקמה לפני 18 שנה, היא זכיינית שירותי השילוח של UPS, והיא מציעה שירותי בלדרות בינלאומיים ופנים-ארציים. לחברה, המעסיקה כ-850 עובדים, גם פעילות ניהול של מחסנים לוגיסטיים, שירותי שינוע ועמילות מכס ושיווק כרטיסי מפעל הפיס. שי לבנת הוא יו"ר החברה והמנכ"ל הוא ליאור שגיא.

תוצאות
 תוצאות