ירושלים משותקת: כביש 443 נפתח, הרכבות פועלות

(עדכונים שוטפים) - כביש 1 עדיין סגור בשעה שהשלג ממשיך לרדת על עיר הבירה ■ בירושלים ובאזורים נרחבים בצפון אין היום לימודים

שלג על עירי: ישראלים רבים בצפון ובמרכז התעוררו לבוקר לבן (ה'). הסערה הגיעה לשיאה, ומאז שעות הלילה שלג מכסה חלקים נרחבים בצפון הארץ ובירושלים. פתיתי השלג הגיעו גם ליהודה ושומרון ואף נצפו במצפה רמון.

בירושלים הצטברו במהלך הלילה והבוקר למעלה מ-20 סנטימטרים של שלג, שיורד גם בשעות אלה ומכסה גם יישובים הסמוכים לבירה. כבר אמש הגיע השלג להרי המרכז ולירושלים, לשכונות הגבוהות גילה, הגבעה הצרפתית והר הרצל.

בעיריית ירושלים נפתח חמ"ל מיוחד במטרה לתת מענה לבעיות התחבורה בעקבות מזג האוויר. התושבים יוכלו להשתמש חינם באוטובוסים ברחבי העיר וברכבת הקלה ללא תשלום עד השעה 14:00, במידה וצירי התנועה יהיו פתוחים. הסיבה לכך היא על מנת לצמצם את מספר הרכבים הפרטיים שינועו על הכבישים וכדי למנוע החלקה. הלימודים בכל רחבי העיר לא יתקיימו היום, כך שילדי ירושלים יוכלו לצאת אל השלג וליהנות מיום לבן של חופש.

מאגף התנועה נמסר כי בעקבות השלג הכבד שיורד באזור ירושלים, כביש 1 נסגר לחלוטין לתנועה מבן שמן למזרח וסחרוב למערב. מאוחר יותר נסגר גם כביש 443 אולם כעת הוא נפתח שוב.

מרכבת ישראל נמסר כי הרכבת מתגברת את קו הרכבת בין ת"א וירושלים ותפעיל רכבת אחת לשעה בכל כיוון, מכיוון ורכבת ישראל הינה כלי התחבורה הציבורית היחיד שמגיע היום לבירה. בשל תנאי מזג האוויר הקשים, תיתכן האטה בתנועת הרכבות.

"מעל מטר ועשרים של שלג"

השלג, שהגיע בשעות הלילה במלוא עוזו לאזור ירושלים, הספיק להיערם כבר אתמול בצפון הארץ וכיסה חלקים גדולים בגולן ובגליל. באתר החרמון נערמו ברכבל התחתון למעלה ממטר ועשרים סנטימטרים של שלג ואילו הגישה לרכבל העליון נחסמה עקב סופת שלגים שמשתוללת שם גם בשעות האחרונות. בשלב זה עדיין לא ברור אם האתר ייפתח למבקרים בסוף השבוע עקב הימשכותו של מזג האוויר הסוער.

בצפון רמת הגולן וגם בצפת שבגליל העליון הצטברו כבר למעלה מ-10 סנטימטרים של שלג, מה שהוציא כבר אמש את הילדים החוצה למשחקים ושעשועים בשלג. הפתיתים הלבנים הגיעו גם לגוש עציון וקריית ארבע ולקראת שעות הערב גם נערמו.

גם בצפון לא יתקיימו לימודים במקומות שבהם תנאי מזג האוויר לא יאפשרו זאת. ביישובים הדרוזיים מסעדה, בוקעתא, מג'דל שמס ורג'ר. בגולן לא ילמדו באביטל ובגליל העליון לא יתקיימו לימודים בסאסא, צפת, חופריש, מרום גליל, מעלות-תרשיחא, קיבוץ יראון, ריחאניה וחרשים. במרכז לא יתקיימו לימודים באלון מורה, איתמר, יצהר והר ברכה. במחוז תל אביב ומחוז חיפה יתקיימו הלימודים כרגיל.