הניצבת הרוסיה בסרטון של ש"ס: "לא הסכמתי להשתתף בתשדיר"

יאנה עברי, אחת ממשתתפות התשדיר "כוכבית גיור": "מעולם לא הסכמתי להשתתף בקמפיין שלהם ולא חתמתי על הסכמה" ■ ש"ס: טענותיה לא נכונות

תשדיר הבחירות של ש"ס ממשיך לעורר סערות. אחרי שאתמול (ד') נדחתה עתירה להוריד אותו משידור מיידית, כעת אחת מהמשתתפות בתשדיר טוענת כי צולמה ללא הסכמתה המפורשת, וכי הובטח לה שיטושטשו פניה כך שלא יהיה ניתן לזהות אותה.

יאנה עברי, כיום עיתונאית/תחקירנית בערוץ 9 הרוסי, תובעת את יוצרי הסרטון וטוענת להפרת זכויותיה. עברי, נציין, מופיעה כאחת האורחות בחתונה בסרטון של ש"ס, ונראה כי היא משתתפת בו מרצונה ובאופן מלא.

צילום מסך - עברי עומדת מצד שמאל של התמונה

ש
 ש

עברי כתבה אתמול בפייסבוק שלה: "שלום לכולם. רבים מכם ראו אותי בתשדירי הבחירות של ש"ס. אז ככה מספר הבהרות: קודם כל מעולם לא הסכמתי להשתתף בקמפיין שלהם ולא חתמתי על הסכמה להשתתף בקמפיין של המפלגה. אני אמנם עבדתי מספר שבועות כתחקירנית במטה הבחירות שלהם, אבל מעולם לא הסכמתי להשתתף בקמפיין הבחירות. ביקשו שאני אחליף ניצבת תוך הבטחה שיהיה טשטוש מלא".

כזכור, תשדיר התעמולה של ש"ס שמשודר בטלוויזיה החל מיום ג', נראים יוסי ומרינה, חתן וכלה העומדים מתחת לחופה, וביניהם מכונת פקס שנשלחה, על-פי הכלה, כמתנת חתונה מאת "ביתנו". במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודיה, אך הנושא נפתר על המקום - בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס היישר אל מתחת לחופה.

התשדיר זכה לשם "כוכבית גיור", והוא נועד לפי כוונת ש"ס להעביר את תחושת הסכנה מממשלת הליכוד ביתנו-לפיד-לבני, שתפגע קשות באופיה היהודי של מדינת ישראל בענייני גיורים ונישואים.

התשדיר מעורר מאז סערה במערכת הפוליטית, והביא כבר לשתי עתירות, של חברת הכנסת נינו אבסדזה (העבודה) ומפלגת ישראל ביתנו לוועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט אליקים רובינשטיין - בטענה כי הוא גזעני ומציג את ציבור העולים החדשים באור מגוחך ונלעג.

בש"ס טענו כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש. נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד הזהות היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות. התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד ביתנו. הוא נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית הליכוד ביתנו-לפיד-ליבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".

באשר לטענותיה של עברי, בש"ס טענו כי דבריה לא נכונים, וכי לא טושטשו פניה כיוון שהיא בכלל לא ביקשה זאת. בש"ס טוענים גם כי עברי בכלל רצתה לשחק בסרטון בתפקיד הכלה, ועד כה לא קיבלו פנייה בנושא.

עברי מספרת כי מאז שידור הסרטון היא מוטרדת ומושמצת: "כמעט כל דובר רוסית במדינה הזו הפך אותי לאויבת העם, בוגדת, השוו אותי למחזיקת צלב קרס, חלאת המין האנושי וכן הלאה. האשימו אותי שאני בוגדת בכל הערכים שכביכול גדלנו עליהם, ושלמעשה בשביל כסף מכרתי את עצמי ואת כל הרוסים בישראל", אמרה עברי לחדשות ערוץ 2.

צפו בסרטון שעורר את הסערה - בתחילת הכתבה.