סיאטל סופרסוניקס: הקאמבק

בעלי סקרמנטו קינגס במו"מ למכירת קבוצת ה-NBA תמורת חצי מיליארד ד'; הבעלים החדשים יעבירו אותה לסיאטל, ויקימו מחדש את הסופרסוניקס

אחרי קרוב ל-30 שנה בסקרמנטו, הקינגס עשויים לסיים את דרכם ב-NBA, לעבור לשחק החל מעונת 2013/14 בסיאטל, ולהפוך בעיר לקבוצה חדשה-ישנה: הסופרסוניקס. כך מדווחת התקשורת בארצות הברית.

על-פי הפרסומים, האחים מאלוף, הבעלים של סקרמנטו, נמצאים במו"מ מתקדם למכירת מועדון הכדורסל עם קבוצת משקיעים, אותה מוביל מנהל קרנות הגידור כריס האנסן. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, הוא חלק מקבוצת המשקיעים. לפי אתר Yahoo, העסקה מוערכת בחצי מיליארד דולר.

בהתאם למתווה העסקה המסתמן, האחים מאלוף ישמרו על אחוזי מניות קטנים בקבוצה, אך לא תהיה להם השפעה על ניהולה. סיאטל צפויה לקבל בחזרה קבוצת NBA, אחרי שהסופרסוניקס עזבו אותה ב-2008 והפכו לאוקלהומה סיטי ת'אנדר.

התוכנית של קבוצת הרוכשים, שמגובה בתמיכה של הנהלת ה-NBA, היא לשחק בשנתיים הראשונות באולם ה"קי ארנה" הוותיק בסיאטל, שנפתח בתחילת שנות ה-60, וכעבור שנתיים להעביר את הקבוצה לאולם חדש בסיאטל שייבנה במימון עירוני, יחד עם כספים שיגייסו האנסן ובאלמר. התוכנית כבר אושרה בשנה שעברה על-ידי מועצת העיר סיאטל.

קיימת אפשרות שהבעלים החדשים של הקבוצה יחזירו את הלוגו של הסופרסוניקס ואת שם הקבוצה, ובכך למעשה יקימו אותה מחדש לחלוטין. הסוניקס זכו באליפות ה-NBA ב-1979. הם זכורים גם בשל עונת 1995/96, אז, עם סגל שכלל כוכבים כגארי פייטון, שון קאמפ ודטלאף שרמפ הגרמני - העפילו עד לסדרת הגמר של הליגה, שם נעצרו על-ידי שיקגו בולס של מייקל ג'ורדן.

הקינגס משחקים בסקרמנטו מאז 1985, והיו הקבוצה הראשונה ב-NBA שקולטת שחקן ישראלי - עמרי כספי, ששיחק בקבוצה בין 2009 ל-2011.