תערוכת CES: הגאדג'טים המעניינים שכן הוצגו בלאס וגאס

גוגל, אפל ומיקרוסופט לא לקחו חלק בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, מה שהפך את האירוע לדל מבחינת בשורות ומוצרים חדשניים, למעט בתחום מסכי הטלוויזיה

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית והצרכנית הגדולה בעולם, CES, שתינעל מחר (ו') בלאס וגאס, לא הצליחה לספק את הסחורה לחובבי הטכנולוגיה. התערוכה, שפעם הביאה את כל יצרניות האלקטרוניקה הגדולות לקורת גג אחת, ונחשפו בה המוצרים החשובים ביותר לשנה הקרובה, הפכה למחסן ענק של נרתיקים לסמארטפונים, יצרניות אוזניות ורמקולים ניידים.

חברות הטכנולוגיה הגדולות: אפל, מיקרוסופט וגוגל בכלל לא מציגות ב-CES. אפילו נאום הפתיחה של התערוכה, שעד השנה נהג לשאת בקביעות מנכ"ל מיקרוסופט, לא התקיים. מדובר בנאום שבדרך כלל הצליח להציג את הכיוונים שאליהם הולכת התעשייה. גם יצרניות המחשבים הגדולות כמעט שלא החזיקו ביתנים, ואלו שכן לא הכריזו על שום מוצר חשוב.

התחושה היא שתעשיית האלקטרוניקה הבידורית נשענת בחלקה הגדול על חסרונות של הסמארטפונים והטאבלטים, ועל הצורך להכניס את המכשיר הנייד לנרתיק שיגן עליו ולהדביק עליו מדבקות הגנה. היצרניות שעוסקות בתחום נשענות על בעיות שלמעשה ייפתרו בשנה-שנתיים הקרובות, כאשר הסמארטפונים יהפכו ליותר קשיחים ולטלפונים הסלולריים יהיו מסכים גמישים ועמידים יותר. קנייה של נרתיק תהיה רק צורך אופנתי ואיתה כנראה ייעלמו הרבה חברות.

מה כן היה שם? התמקדות בענף הטלוויזיות, חשיפת גאדג'טים בתחום הבריאות והספורט, טכנולוגיות חדשניות שמאפשרים שליטה במסך באמצעות העיניים ואיפלו מזלג עם תקשורת אלחוטית.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

סמארטפון-טאבלט: פאבלט

אקספריה Z של סוני - עמיד וחזק

דגם אקספריה Z של סוני מובייל הוא המכשיר הראשון של החברה בקטגוריה הזו. הוא המגיע עם מסך מגע בגודל 5 אינץ' באיכות Full HD, מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ ומצלמה עם חיישן של 13 מגה פיקסל. הדגם הזה גם פועל על רשתות מדור 4 (LTE). מלבד זה, הוא גם עמיד לנזקי מים קלים וממוגן מפני חול.

Ascend Mate של Huawei - מסך 6.1 אינץ'

חברת Huawei הסינית החליטה שמסך 5 אינץ' לא מספיק לה. דגם ה-Ascend Mate הוא הפאבלט עם המסך הגדול ביותר היום בשוק - 6.1 אינץ'. לשם השוואה, דגם Note 2 של סמסונג שנמכר בארץ כבר מספר חודשים, מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ'. בדגם של Huawei אפשר למצוא את הגרסה הפחות מעודכנת של אנדרואיד מבית גוגל - אייס קרים סנדוויץ', מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ ומצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל.

טלוויזיות

רזולוציה גבוהה ועיצוב חדשני

CES תמיד שמרה מקום של כבוד לענף הטלוויזיה - וכאן היא לא אכזבה. המגמה שחברות כמו סמסונג, LG וסוני מתמקדות בה השנה, היא אבולוציה לטכנולוגיות שהחלו למכור ב-2012 והתחלת מכירה של מגוון טלוויזיות בטכנולוגיית 4K. הטכנולוגיה החדשה מציעה רזולוציה גבוהה וחדה יותר ממסכי ה-Full HD שנמכרים כבר מספר שנים בחנויות. פנסוניק הציגה את האב טיפוס הראשון המגיע בטכנולוגיית OLED ומציע רזולוציה של 4K. המבך הותיר המום כל מי שנחשף אליו בתערוכה.

סמסונג הציגה את ה-S9000 - טלוויזיה שתהפוך לחלום הרטוב של עשירי ישראל: 85 אינץ' בטכנולוגית אולטרה HD ברזולוציית 4K. איכות התמונה מדהימה, אבל מה שבאמת משלים את העבודה זה עיצוב המסך, היושב במעיין מסגרת מרובעת, הנותנת תחושה, שהמסך כמעט מתנודד באוויר.

שעונים חכמים

I`m Watch של I`m S.P.A: אינטרנט בשעון

חברת I`m S.P.A האיטלקית, הציגה גרסה חדשה של השעון החכם שלה I`m Watch. מדובר בשעון עם מסך מגע בגודל 1.5 אינץ' וגרסה מיוחדת של אנדרואיד, שעברה התאמה למוצר הזה. השעון כולל אפליקציות רבות, כמו שעון מעורר, יומן, טוויטר, פייסבוק, נגן מוזיקה ומייל. בנוסף, הוא כולל חנות אפליקציות חדשה, שמאפשרת לעדכן כל הזמן את היכולות של המכשיר. השעון מספק התראות על שיחות נכנסות ומסרונים המגיעים לסמארטפון. השעון מחובר בתקשורת בלוטות' לטלפון, כאשר הוא גם שואב ממנו את האינטרנט בעת הצורך.

ספורט ובריאות

CES המשיכה מגמה של שנים קודמות של פיתוח גאדג'טים רבים העוסקים בתחום הבריאות.

HAPIfork: מזלג שמודד קצב אכילה

אחד המוצרים שזכה להתעניינות רבה הוא ה-HAPIfork. מדובר במזלג עם תקשורת אלחוטית WiFi, שכל אמא פולנייה תרצה לאמץ במטבח שלה. המזלג (יש גם גרסה של כף), מודדת את קצב האכילה של המשתמש ומתריעה אם הוא אוכל מהר מדי. כמו כן, המזלג מזהה מתי המשתמש התחיל את הארוחה ומתי הוא סיים אותה. המידע שהמזלג אוסף נשלח לאפליקציה בסמארטפון בתקשורת בלוטות' או בחיבור USB למחשב. כמו כן, ישנה התרעה באמצעות רטט, כאשר המזלג מזהה אכילה בקצב מהיר מדי.

Smart Activity Tracker: מד צעדים

חברת Withings הציגה את ה-Smart Activity Tracker, שמצטרף למגוון רחב של גאדג'טים המספקים חיווי על הפעילות היומיומית. ה-Tracker הוא קופסה קטנה (בערך בגודל של קופסת גפרורים), המגיע עם מסך קטן, הנותן חיווי על מספר הצעדים והמדרגות שהמשתמש עלה או ירד בכל יום, דופק באמצעות נגיעה עם האצבע על המסך, קלוריות שנשרפו ואיכות השינה. ה-Tracker גם נותן התרעות למשתמשים שיושבים כל היום מול שולחן ומציע להם לעשות פעילות גופנית. כל המידע נשלח לאפליקציה המותקנת על הסמארטפון בתקשורת בלוטות'.

העיניים הם השלט: לא צריך עכבר

שליטה באמצעות תנועות הידיים במחשב עדיין לא הפכה לדבר נפוץ, כאשר החברות המייצרות את הטכנולוגיה הזאת עדיין עסוקות בניסיון להיכנס למחשבים החדשים. הטרנד הבא הוא שליטה במחשב באמצעות תנועות העיניים.

חברת Tobii Gaze, הציגה טכנולוגיה הכוללת מצלמה מיוחדת, הסורקת את האישונים ומאפשרת בעזרת מקלדת עם שלושה כפתורים והתבוננות באייקון מסוים במסך, פתיחה שלו על-ידי לחיצה על כפתור קבוע.

השיטה הזו מאפשרת מעבר נוח וחלק בממשק המחשב, מבלי שצריך לשלוט בסמן העכבר. הטכנולוגיה הזו עדיין נמצאת בחיתוליה, אבל בטוח שנשמע עליה עוד, בעתיד הקרוב רחוק.

איתור מזוודות

TrackDot: למצוא את המטען עם GPS

חברות תעופה נוהגות לאבד מזוודות לעיתים תכופות, אולם לוקח להן זמן עד שהן מגלות איפה נמצא המטען של הלקוח.

חברת TrackDot מציעה פתרון מעניין ללקוחות שרוצים להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולדעת היכן המזוודה שלהם נמצאת.

המוצר של החברה הוא קופסה קטנה, הכוללת מודם סלולרי והתקן GPS. ה-TrackDot מציע ניטור בזמן אמת של המזוודה דרך אפליקציה לסמארטפון. בצורה הזו המשתמש יכול לדעת אם המזוודה שלו הגיעה למדינה אחרת.

כמו כן, כאשר המזוודה מגיעה ליעדה בשדה התעופה, נשלחת הודעה באמצעות תקשורת בלוטות' למשתמש, כך שהוא יידע שהוא יכולה לקחת אותה מהמסוע.