חבילת התגמול של יו"ר הוט סטלה הנדלר התגלתה כפחות מפנקת

הטבה של 11 מיליון שקל ב-2011 בגין אופציות שקיבלה יו"ר הוט הפורשת התגלתה כחסרת ערך

בשנת 2011 עמדה עלות השכר של יו"רית הוט, סטלה הנדלר, על 14.8 מיליון שקל, סכום שהפך אותה לכאורה לאישה בעלת השכר הגבוה במשק. הנדלר מונתה לתפקיד יו"רית הוט רק בתחילת מאי 2011, ובאותה שנה נהנתה משכר בסיס של 1.8 מיליון שקל ובונוס של 2 מיליון שקל.

עיקר עלות השכר נזקפה להטבת אופציות שהונפקו להנדלר עם כניסתה לתפקיד - קרוב ל-11 מיליון שקל - אך מבדיקת "גלובס" עולה כי הטבה זו לא תורגמה בסופו של דבר למזומנים.

הנדלר הודיעה אתמול (ד') על פרישתה מהתפקיד, על רקע הפיכת הוט לחברה פרטית, לאחר שנה ו-8 חודשים. בידיה נותרו כ-1.2 מיליון אופציות במחיר מימוש של 65 שקל. רבע מהאופציות הבשילו במאי 2012, והיתר היו אמורות להבשיל במאי 2013, 2014 ו-2015.

לפי ההסכם בין הוט להנדלר, במקרה של סיום העסקתה, היא זכאית בתנאים מסוימים לממש גם את האופציות שכלולות במנה השנייה, שצפויה הייתה להבשיל לאחר סיום ההעסקה - כלומר במאי 2013.

מעבר לפרישה, אירוע נוסף שהשפיע על מצב האופציות של הנדלר (ושל שאר בכירי הוט) הוא כמובן מחיקתן מהמסחר של מניות החברה, בעקבות רכישת מניות הציבור על-ידי בעל השליטה, פטריק דרהי. לפי תוכנית האופציות של הוט, ברגע שמניות החברה נמחקו מהמסחר, ניתנת תקופה של 90 יום למימוש האופציות שכבר הבשילו.

כך, למרות הפרישה והפיכת החברה לפרטית, חלק מהאופציות שבידי הנדלר עדיין בתוקף. עם זאת, כרגע אין להן כל ערך, משום שמחיר המימוש שלהן גבוה ב-50% מהמחיר שבו רכש דרהי את מניות הציבור, כך שהן "מחוץ לכסף".

עלות השכר של סטלה הנדלר
 עלות השכר של סטלה הנדלר