שטייניץ: "מי שעושה צעדים תוקפנים - שלא יתפלא שיש לכך מחיר"

שר האוצר דיבר בפאנל בנושא "האם חזון 'שתי המדינות לשני עמים' עודנו חי?" שנערך במרכז האקדמי פרס ברחובות ■ סופייאן אבו זיידא: "ברגע שהרשות לא יכולה לשלם לאנשים שלה משכורות היא תקרוס"

"מי שעושה צעדים תוקפנים כמו הליכה לאו"ם - שלא יתפלא שיש לכך מחיר - כמו הפסקת שיתוף הפעולה הכלכלי. אמרתי את זה לסאלם פאייד (שר האוצר הפלשתיני- א.פ.) בקיץ האחרון. כך אמר הבוקר (ו') שר האוצר, יובל שטייניץ, בפאנל בנושא "האם חזון 'שתי המדינות לשני עמים' עודנו חי?" שנערך במרכז האקדמי פרס ברחובות.

ד"ר סופייאן אבו זיידא לשעבר השר לענייני אסירים ברשות לא נשאר חייב והשיב לשטייניץ: " יושב כאן שר האוצר של מדינת ישראל שחוסם את כספי המיסים של הרשות ובאותו זמן אומרים לרשות: קודם תעמדו בהתחייבויות. ברגע שהרשות לא יכולה לשלם לאנשים שלה משכורות, היא לא תוכל לספק גם פתרונות והיא תקרוס".

נזכיר כי בתחילת חודש דצמבר 2012 החליטה הממשלה שלא להעביר את כספי המסים שישראל מעבירה מדי חודש לרשות הפלשתינית כתגובה ישירה ליוזמת אבו מאזן לקבל הכרה בינלאומית כמדינה משקיפה באו''ם, יוזמה שצלחה.

"אשתמש בכספים לקיזוז חובות החשמל של הרשות", אמר שטייניץ בישיבת הממשלה. לפי נתונים רשמיים, משרד האוצר מעביר לרשות כמדי חודש כ-460 מיליון שקל בממוצע בגין כספי מסים שישראל גובה עבור הפלשתינאים. כמדי חודש, האוצר מקזז מהסכום הזה חובות של הרשות כלפי כל מיני גופים ישראליים לרבות חברת החשמל ומקורות. נכון לחודש דצמבר 2012 הצטברו חובות של הרשות כלפי חברת החשמל בסך כ-700 מיליון שקל. "שילוב של נסיבות מדיניות והחוב העצום שנצבר כלפי חברת החשמל הובילו להחלטה לבצע קיזוז משמעותי יותר לעומת אשתקד" נמסר אז ממשרד האוצר.

הפאנל נערך בפני 600 סטודנטים מהמרכז האקדמי פרס והם השתתפו במדגם בחירות שנערך במקום ותוצאותיו: הליכוד ביתנו - 34 מנדטים; הבית היהודי - 25; יש עתיד - 19; העבודה - 14; התנועה - 12; עלה ירוק- 4; ש"ס - 4; מרץ - 3; נץ -3; אמנון יצחק - 3.