דוח: הביקוש לנפט באירופה בשפל של 20 שנה וימשיך לרדת

בדוח שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה עולה כי גם בשנת 2013 צפויה ירידה בהיקף הביקוש לנפט מצד מדינות אירופה ■ על פי הדוח: המשבר הכלכלי ביבשת הינו רק חלק מהגורמים לירידה

למרות שנראה כי משבר החוב באירופה נרגע קצת בתקופה האחרונה, הוא עדיין ממשיך להלום בכלכלה האירופית ואחד האספקטים שבהם ניתן לראות זאת, זו הירידה המתמדת בביקוש לנפט של מדינות אירופה שנרשמה בחמש השנים האחרונות. על פי דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, הביקוש צפוי להמשיך לרדת גם בשנה הקרובה.

בדוח של הסוכנות נכתב כי הביקוש לנפט במדינות אירופה הגיע לשפל של 20 שנים, וכאמור, הוא ימשיך לרדת גם במהלך השנה הנוכחית. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה לא תולה את "האשמה" בירידה בביקוש רק על משבר החוב שפוקד את היבשת, אלא גם לאור העלייה ביעילות של מנועי המכוניות החדשות שזוללות פחות דלק והמאמצים למצוא אנרגיה חלופית לנפט.

הדוח טוען כי למרות הירידה הצפויה בביקוש לנפט מצד מדינות אירופה, באסיה אנחנו עומדים לראות מגמה הפוכה של התגברות הביקושים לנפט. בסוכנות הבינלאומית מעריכים כי הביקוש לנפט מצד מדינות אירופה החברות בארגון ה-OECD ירשום ירידה של 0.19 מיליון חביות נפט ביום וזאת לאחר ירידה של 0.51 מיליון חביות ביום שנרשמה בשנת 2012.

הסוכנות מעריכה כי הביקוש לנפט מצד מדינות אסייאתיות שאינן חברות ב-OECD ירשום השנה גידול של יותר מחצי מיליון חביות נפט ביום. הסוכנות מעריכה כי גם במזרח התיכון ואמריקה הלטינית צפויים לרשום עלייה בהיקף הביקוש לנפט בשנת 2013.