לאחר דיון סוער: הפרלמנט היווני אישר העלאת מסים נוספת

הפרלמנט היווני אישר רפורמה במערכת המסים של המדינה שהינה תנאי לקבלת חבילת הסיוע של המדינה ■ בזמן נאומו של שר האוצר, מפלגות האופוזיציה קראו לו "בוגד"

לאחר דיון סוער וקולני במיוחד אישר היום הפרלמנט ביוון סבב נוסף של רפורמות במערכת המס של המדינה, כך מדווח אתר האינטרנט של ה"פיננשל טיימס". על פי הדיווח, הרפורמה אושרה לאחר שהאופוזיציה במדינה תקפה את הקואליציה והאשימה אותה ב"חטיפת ההליך הדמוקרטי".

שר האוצר של המדינה יאניס סטורנארס טען שמדובר במהלך הכרחי והינו חלק מהתנאים שהציבו הטרויקה - האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - בפני המדינה כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת החילוץ בחודש מארס. שר האוצר כי על הפרלמנט היה לאשר את הרפורמה עוד לפני פגישתם השבועית של שרי האוצר של גוש האירו ביום שני.

בנוסף לאישור הרפורמה במערכת המסים במדינה, גם העלאת תעריף החשמל במדינה הינו חלק מהתנאים של הטרויקה. בשל כך, צפויה חברת החשמל היחידה במדינה להודיע ביום שני הקרוב על העלאה ראשונה בתעריפי החשמל מזה 3 שנים בכ-10%.

"האנשים הקריבו, אך כעת מתברר כי ההקרבה הזאת הייתה שווה כי אנחנו רואים שהכלכלה שלנו מגיבה", אמר סטורנארס מעל דוכן הנואמים בפרלמנט תוך שהוא סופג קריאות של "בוגד" מצד מפלגות האופוזיציה. "לצערי, מפלגות האופוזיציה לא הצליחו להציג תוכנית חלופית אמיתית לטיפול במצב".