ארדואן: "מדוע נשיא צרפת נפגש עם פעילי טרור מ-PKK?"

ראש ממשלת טורקיה דורש הסברים מפרנסואה הולנד באשר לנסיבות בעטיין נפגש בשבוע שעבר עם פעילים בכירים בארגון הטרור PKK: "איזו מן פוליטיקה זו"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן דורש הסברים מנשיא צרפת פרנסואה הולנד באשר לנסיבות בעטיין נפגש בשבוע שעבר בצרפת עם פעילים בכירים בארגון הטרור PKK, "מפלגת הפועלים של כורדיסטן".

הנשיא הצרפתי נפגש עם הגורמים לאחר רצח של 3 פעילים בארגון בפריז בסגנון הוצאה להורג, כשהאצבע המאשימה היתה לעבר גומרים בממשלת טורקיה. נציין, כי ארגון PKK מסווג כארגון טרור ע"י האיחוד האירופי, ארה"ב, וכמובן טורקיה.

"איך נשיא צרפת יכול להיפגש עם בכירים בארגון טרור, שחלקם לקחו חלק בפעולות טרור ומבוקשים ע"י האינטרפול", תהה ארדואן במהלך נאום שהועבר ברשת CNN. "איזו מן פוליטיקה זו?".

ארדואן דורש כי הולנד יחשוף לציבור מדוע הוא נפגש עם הגורמים, מה עלה לדיון בפגישה, מה טיב היחסים שלו עם ארגון הטרור ועוד. כמו כן, ראש ממשלת טורקיה ביקש הבהרות איך פעילי טרור כורדיים מקבלים מקלט בצרפת. ארדואן הבהיר כי ינקוט בהליכי משפט בינלאומיים נגד הולנד בנושא.

הולנד, מצידו, טען כי הכיר אישית אחת מהנרצחות, היה בקשרים מקצועיים איתה, כמו גם פוליטיקאים אחרים בצרפת.

המתיחות בין טורקיה לצרפת לא התחילה כאן. בדצמבר 2011 ממשלת טורקיה הכריזה על ניתוק כל קשריה הדיפלומטיים עם ממשלת צרפת, בתגובה להצעת החוק שאושרה בפרלמנט בפריז שאוסרת את את הכחשת שואת הארמנים ומטילה אחריות פלילית על מי שיעשה זאת. ההצעה אושרה גם בסנאט הצרפתי בינואר 2012.