דיאלוג'יק תפטר 95 עובדים, שליש מהם מישראל

דיאלוג'יק נוצרה ממיזוג של חברה קנדית עם חברת וראז הישראלית ■ אנדרו גולדברג, סמנכ"ל אסטרטגיה: "המהלך קשה, אבל זהו צעד נכון לחברה"

המצב הפיננסי המאתגר של חברת התקשורת דיאלוג'יק (סימול DLGC) הוביל לכך שבסוף השבוע הודיעה החברה על פיטורים של 13% ממצבת העובדים בחברה, כלומר 95 עובדים. ל"גלובס" נודע כי חלק גדול מהעובדים המפוטרים משתייכים לצוות הפיתוח של החברה בפתח תקווה. הצוות, בניהולו של יאיר הבדלי, ספג את רוב הפיטורים, כאשר הוא קוצץ בכמעט מחצית וכ-30 עובדים בו פוטרו. בכך הצטמצם הסניף הישראלי של דיאלוג'יק ברבע, ולאחר הפיטורים יהיו מועסקים בו כ-90 עובדים בלבד.

אנדרו גולדברג, סגן נשיא לשיווק ואסטרטגיה בדיאלוג'יק, אמר ל"גלובס" כי "המהלך שעשינו היה קשה. ברור שזהו צעד משמעותי ולא פשוט עבור העובדים המפוטרים, אבל זהו צעד שנכון לחברה. הצוות בישראל פיתח פתרונות מדהימים, והסניף הישראלי ימשיך להיות חשוב לעתיד החברה".

דיאלוג'יק נטוורקס מפתחת ומספקת פתרונות בתחום תקשורת הרשת. החברה החלה את דרכה כחטיבה עסקית בחברת ECI Telecom, שעוסקת בתחום פתרונות תקשורת ומתמחה בדחיסה של שיחות ברשת הטלפון.

בשנת 2003 מוזגה החטיבה עם חברת IP-Verse בארה"ב, והוקמה חברה חדשה בשם וראז נטוורקס, שהתמחתה בטכנולוגיה של מתגי טלפוניה מבוססי תוכנה, ומוצרי דחיסה ברשתות IP לספקי תקשורת.

בשנת 2007 הונפקה וראז בנאסד"ק במחיר של 8 דולר למניה (המשקף שווי חברה של 316 מיליון דולר). וראז גייסה לקופתה כ-54 מיליון דולר, תוך ש-ECI, בעלת המניות הגדולה בחברה, מכרה מניות בכ-18 מיליון דולר. שנת 2007 הייתה השנה היחידה שבה וראז הייתה רווחית, שכן ב-2008 היא נקלעה למשבר שהביא לסדרה של אזהרות רווח ופיטורי שליש מעובדיה, חלקם הקטן בישראל. בעקבות המשבר, את השנים 2008-2009, היא סיימה עם הפסד מצטבר של כ-32 מיליון דולר.

ההבנה כי החברה לא תוכל להמשיך להיות רווחית באופן עצמאי הובילה לכך שבשנת 2010 התמזגה וראז עם חברת Dialogic, חברה קנדית שנחשבה למובילה בתחום מוצרי תקשורת לעולם הארגוני. וראז נסחרה בעת המיזוג לפי שווי של 47 מיליון דולר, והמיזוג בוצע בדרך של הקצאת 70% ממניותיה לחברת דיאלוג'יק, וכן בוצע "ספליט הפוך" במניות, ביחס של 5 ל-1.

המיזוג בין שתי החברות הוליד חברה שמפתחת ומציעה מוצרים שמספקים מענה כולל לצרכנים בתחום הטלקום, ועם השלמתו עבר מטה החברה ממונטריאול, לזה של וראז בסאן חוזה שבקליפורניה. החברה הממוזגת העסיקה כ-1,000 עובדים, ולאחר גל הפיטורים הנוכחי יהיו מועסקים בחברה כ-650 עובדים בלבד. דאג סבלה, מנכ"ל וראז, עזב את החברה שנה לאחר המיזוג, והיום מנהל אותה קווין קוק. את הסניף הישראלי של דיאלוג'יק המשיך לנהל ישראל זוהר, אולם בקרב ההנהלה הבכירה של דיאלוג'יק אין ישראלים.

התאוששות ברבעון השלישי

השלמת המיזוג באוגוסט 2010 הובילה גם לזינוק של מאות אחוזים במניה, אלא שהמהלך לא הצליח להביא לתפנית משמעותית בתוצאות - הכנסות החברה המשיכו להתכווץ, והמניה חזרה אט-אט לרמות שפל.

את שנת 2011 סיימה החברה עם הפסד של 54 מיליון דולר על בסיס GAAP. בנטרול הוצאות שלא במזומן, ההפסד היה נמוך משמעותית, והסתכם ב-4.4 מיליון דולר בלבד. בתשעת החודשים הראשונים של 2012, נרשמה ירידה של 17.6% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, והם הסתכמו ב-122 מיליון דולר. בשורה התחתונה דווקא נרשמה ירידה של 27% בהפסד, וזה הסתכם ב-33 מילון דולר. בנטרול הוצאות שלא במזומן, הפסידה דיאלוג'י'ק בתשעת החודשים הראשונים של השנה שחלפה 0.6 מיליון דולר בלבד.

"היינו חברת רישיונות עם מוצרים ולקוחות שמהם נהנינו במשך 10-20 שנה, וההכנסות מהם הלכו וירדו", אומר גולדברג, "נכנסנו לתחום חדש, עם מוצרי תקשורת מדור מתקדם, אבל ההכנסות מהם עדיין לא מפצות באופן מלא על הירידה בהכנסות המוצרים הוותיקים".

ברבעון השלישי של 2012, לאחר תקופה ארוכה של התכווצות, נרשמה עלייה בהכנסות, והן עמדו על 42.5 מיליון דולר. זאת לעומת 39.3 מיליון דולר ברבעון השני של השני. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עבר לצד החיובי והסתכם ב-3.8 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 2 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.

בעקבות הצמצום בכוח האדם, צפויה החברה להפחית את הוצאות המו"פ שלה, שנאמדות בכ-40 מיליון דולר לשנה. בגין המהלך צפויה החברה לבצע הפרשה של 2.3-3.5 מיליון דולר, בעקבות התשלומים לעובדים שפוטרו. לאחר הספליט ההפוך, נסחרת מניית דיאלוג'יק במחיר של כ-2 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 29 מיליון דולר בלבד. זאת בין היתר בגלל חוב של 75 מיליון דולר שרובץ על מאזנה, וש-65 מיליון דולר ממנו הוא לטווח ארוך, והיתרה לטווח קצר.

בעקבות ההפסדים בשנים האחרונות, עברה החברה לגירעון בהון העצמי, אשר עומד על 14 מיליון דולר.

וראז
 וראז