נתניהו: לגירעון לא תהיה השפעה מהותית על אזרחי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום במהלך סיור בצפון לנתוני הגירעון שהציג האוצר: "ציפינו ל-3.9% וזה הבדל של 3 עשיריות האחוז" ■ על אולמרט אמר: "דבריו אומללים וחסרי אחריות מצד מי שבזבז מיליארדים על עקירת יהודים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') במהלך סיור בצפון לנתוני הגירעון שהציג היום האוצר. לדבריו, הגירעון לא ישפיע על אזרחי המדינה.

"הגירעון הוא פחות או יותר צפוי", אמר נתניהו. "ציפינו ל-3.9% וזה הבדל של 3 עשיריות האחוז. אני לא חושב שזה ישליך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל.

משרד האוצר הודיע היום כי הגירעון הממשלתי ב-2012 הסתכם בכ-39 מיליארד שקלים (4.2% תמ''ג) - יותר מכפול לעומת היעד שנקבע בתקציב, כ-18.3 מיליארד שקל (2% תמ''ג).

נתניהו התייחס גם למצב בגבול הצפון ואמר כי "אני מבקר כאן מעת לעת. אנו עוקבים אחרי השינויים בסוריה ומתרחשים הרבה כאלה. יש לכך השלכות רבות על ביטחון ישראל. לכן אנחנו מקיימים מכשול קרקעי מכאן ועד משולש הגבולות. אני רוצה לבדוק אפשרות למתוח את הגדר עד החרמון. אנחנו עוקבים מה קורה בתוך סוריה גם מבחינת השתלטות המורדים וגם מבחינת הנשק הכימי. אנחנו מקיימים קשר הדוק עם ארה"ב".

עוד התייחס ראש הממשלה לביקורת של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "דבריו של אולמרט אומללים וחסרי אחריות מצד מי שבזבז מיליארדים על ההתנתקות ועל עקירת יהודים", אמר נתניהו. "השקענו בהתעצמות צה"ל, השב"כ והמוסד. ההתקפה באה מצד תומכי ההתנתקות שמנסים לגייס את העולם נגד ישראל בזמן שאנחנו מנסים לגייס את העולם נגד איראן גרעינית".