מנכ"ל האוצר: "ריבית ב"י גרמה לעליית מחירי הדיור"

מנכ"ל האוצר דורון כהן, בערב במרכז ללימודים אקדמיים: "משרד האוצר משנה את מדיניות הפשרת הקרקעות, מעודדים יותר בניה במרכז - במהלך שיביא להתמתנות המחירים" ■ בשיחה עם "גלובס", הכחיש כהן בתוקף כי אמר את הדברים

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, הרצה אתמול (א') בערב במרכז ללימודים אקדמיים בפני סטודנטים והאשים כי "מדיניות הריבית הנמוכה של בנק ישראל היא שגרמה במישרין לעליית מחירי הדירות בשנים האחרונות".

לדבריו של כהן, "משרד האוצר משנה את מדיניות הפשרת הקרקעות. בעבר עודדנו בניה יותר בפריפריה וכיום אנו מעודדים בניה יותר במרכז מהלך שיביא להתמתנות מחירי הדירות במהלך התקופה הקרובה".

כהן הוסיף כי "תשלומי השכר במגזר הציבורי היו הגורם המרכזי שגרם לחריגה תקציבית של כ-12 מיליארד שקל ומדובר בחריגה תקציבית גדולה המחייבת שינוי מהיר בסדרי עדיפויות לאומיים ואלו החלטות קשות מבחינה פוליטית שחייבו הליכה לבחירות. את ההחלטות כיצד לטפל בנושא תקבל הממשלה הבאה".

בתגובה לשאלות סטודנטים במרכז, אמר כהן, בהתייחסו למערכת הבנקאית: "הבנקים חייבים לשפר את היעילות שלהם ולגלות יותר נכונות כלפי הלקוחות בתחומי פעילות שונים".

עוד הוסיף כהן כי "פריון העבודה בישראל נמוך והוא מהווה רק 75% מהממוצע ממדינות ה- OECD, ויש לפעול באופן נמרץ לשפרו. שיפור הפריון יניב תפוקה גבוהה יותר לנפש ובהתאם רמת החיים תעלה. חובה להבין שגידול בפריון העבודה מייצר גידול בצמיחה".

מנכ"ל האוצר הוסיף כי "בישראל יש פי 2.5 עומס בכבישים מאשר בממוצע ב-OECD כאשר במקביל בתי הספר שלנו מוציאים יותר ויותר תלמידים שלא עומדים בסטנדרטים מערביים מקובלים. אם נצליח לשפר את התוצאות בשתי נקודות אלה מצב המשק בטווח הארוך יצביע על שיפור".

כשנשאל על עתידו באוצר, השיב כהן: "משרת מנכ"ל האוצר מרתקת ומדובר בעשייה יומיומית חשובה. מדובר במשרת אמון מבחינת שר האוצר ואם ירצו בהמשך תפקידי כמנכ"ל אשקול זאת בחיוב".

בשיחה עם "גלובס", הכחיש כהן בתוקף כי אמר את הדברים.