ראש החטיבה העסקית במינהל התפטר; ליברמן יחליפו

"אריאל אבלין הרגיש שהוא לא נמצא לבד במשבצת של שיווק הקרקעות", אומרים מקורביו, "הוא התאכזב מיישום הרפורמה במינהל והוא היה אחד מאלו שבנו אותה מלכתחילה יחד עם ראש המינהל לשעבר ירון ביבי"

אריאל אבלין, ראש החטיבה העסקית במינהל מקרקעי ישראל, התפטר מתפקידו. כדי שהרפורמה במינהל לא תתעכב עקב התפטרותו, יחליף את מקומו מנהל המינהל בנצי ליברמן.

אבלין החליט לפרוש פחות משנה מאז מונה לתפקיד. בתפקידו הקודם היה אבלין רפרנט באגף התקציבים באוצר ולקח חלק בגיבוש מתווה הרפורמה במינהל. הוא אף היה אחד מהגורמים שהציג אותה לראש הממשלה.

אבלין החליף בתפקיד את רונן כהן-שור שכיהן כראש אגף תכנון ושיווק במינהל. כזכור, כהן-שור עזב את המינהל לאחר שנים ארוכות ועבר למגזר הפרטי ומונה לסמנכ"ל בחברת אזורים.

יש לציין שהתפקיד אליו מונה אבלין, ראש החטיבה העסקית, הוא תפקיד חדש שנוצר במסגרת הרפורמה. במסגרת התפקיד היה אבלין אמור להקים למעשה את החטיבה כולה. פרישתו כעת עלולה לעכב פעם נוספת את יישומה של הרפורמה המדוברת.

על פי גורמים המקורבים לאבלין, הסיבה לעזיבתו את התפקיד נעוצה בעובדה שסביבת העבודה אליה הגיע לפני מספר חודשים כשנכנס לתפקיד לא תאמה לציפיותיו. "אבלין הרגיש שהוא לא נמצא לבד במשבצת של שיווק הקרקעות", אומרים מקורביו, "הוא התאכזב מיישום הרפורמה במינהל והוא היה אחד מאלו שבנו אותה מלכתחילה יחד עם ראש המינהל לשעבר ירון ביבי". עוד לדברי גורמים מסביבתו של אבלין: "סיבה נוספת לעזיבתו היא לחצים שהופעלו עליו לשווק קרקע במקומות מסויימים כמו למשל רמת שלמה שלא חשב שהם נכונים". אותם הגורמים מעריכים כעת שהתפטרותו עתידה לעכב את יישום הרפורמה.

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר כי: "רפורמות מבניות אינן תלויות בחילופי כוח אדם. הרפורמה במינהל, המעוגנת בהחלטת ממשלה, ממשיכה להתקדם כמתוכנן וההכרזה על הקמת הרשות צפויה בקרוב. אריאל אבלין עוזב את המינהל בשל החלטתו האישית ואנחנו מאחלים לו בהצלחה בכל אשר יפנה. מנהל המינהל מר בנצי ליברמן לקח את האחריות על ניהול החטיבה עד למינוי מנהל חטיבה חדש".