מפקד בחיל האוויר שלח לכלא 3 חיילים שבילו עם בתו

קצין בדרגת סא"ל חקר ושפט 3 חיילים שהתרועעו עם בתו בשיכון המשפחות בבסיס ■ השלושה נשפטו על החזקת אלכוהול ■ גורם משפטי: "שיקולים זרים"

פרשה מביכה בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ: 3 חיילים נידונו ל-26 ימי מחבוש, לאחר שהתרועעו עם בתו בת ה-18 של מפקד הטייסת, בתו בת ה-16 של בכיר אחר בבסיס ונערה נוספת בת 15 שאביה משרת בבסיס אחר.

השלושה נפגשו עם הצעירות בשיכון המשפחות של הבסיס והביאו איתם ככל הנראה בקבוק אלכוהול, אך לא פתחו אותו כשהבינו שאחת מהבנות היא בת 15 בלבד. זו ככל הנראה סיפרה לאביה על המפגש, מה שהביא לפתיחת החקירה.

השאלות התעוררו לגבי אופן החקירה והמשפט של 3 החיילים. מתברר כי מי שחקר את החיילים, שפט אותם ושלח אותם לכלא הוא אותו מפקד טייסת בדרגת סא"ל, שהשלושה כפופים לו - ושבתו הייתה מעורבת באירוע.

גורם משפטי בצה"ל אמר כי "מדובר בשיקולים זרים ומעורבות אישית. זה בניגוד מוחלט לכללי משפט תקין".

לפי אותו גורם, הבדיקה הייתה אמורה לעבור לקצין אחר, והאב, שהוא גם מפקד הטייסת, לא היה צריך לתשאל את החיילים על מערכת היחסית שלהם עם אותן נערות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "3 חיילים מבסיס צה"ל בדרום נשפטו על-ידי מפקד יחידתם לעונשי מחבוש בגין אחזקת אלכוהול ביחידתם בניגוד לפקודות. ביחס לטענה כי בתו של מפקד היחידה הייתה מעורבת במקרה וכי לא היה ראוי שיישפטו על-ידו - הרי אין ממש בטענה זו.

"הנושא נבחן על-ידי מפקד היחידה טרם קיומו של הדין המשמעתי, והוא סבר כי מניעה שהם יישפטו על-ידו. לחיילים ניתנה אפשרות להישפט על-ידי קצין אחר, אולם הם בחרו להישפט על-ידי מפקד היחידה.

"כל בקשה לביטולו או לבחינת תקינותו של ההליך המשמעתי, אם תוגש, תיבחן על-ידי הגורמים בצה"ל", לשון התגובה.