משרד הביטחון ישחרר תדרים תמורת 300 מיליון שקל

משרד הביטחון ואגף התקציבים במשרד האוצר מנסים למצוא פתרון שיאפשר שחרור תדרים לטובת הקצאתם לדור הרביעי בסלולר

משרד הביטחון ואגף התקציבים במשרד האוצר מנסים למצוא פתרון שיאפשר שחרור תדרים לטובת הקצאתם לדור הרביעי בסלולר. ל"גלובס" נודע, כי הצדדים מנהלים מגעים שיאפשרו את פינויו של צה"ל משימוש בתדרים באזור ה-2.5 ג'יגה, זאת תמורת כ-300 מיליון שקל. אם המו"מ יבשיל לכדי הסכם, ניתן יהיה להוציא מכרז במתכונת רחבה שתכלול גם תדרים בתחום ה-1,800 מגה.

כפי שזה נראה כעת, צה"ל יהיה מוכן להסתפק בסכום נמוך יותר עבור הפינוי, שקרוב יותר למחיר שאמור היה לקבל מלכתחילה. בעבר חשף "גלובס", כי צה"ל היה מוכן לפנות את מערכותיו מתחומי התדר המדוברים תמורת כ-200 מיליון שקל, ואולם בעקבות סכסוך קשה עם האוצר על גובה תקציב משרד הביטחון, הוא העלה את הדרישה לסכום של מיליארד שקלים.

צה"ל זקוק לזמן

הדרישה הזאת תקעה את המכרז, ובעצם את כל הדור הרביעי בישראל. ועדת המכרזים, נציין, שקלה להקצות לחברות שאין להם תדרים רק תדרים בתחומי ה-1,800 מגה הרץ, זאת כדי לאפשר להן להיערך להקמת הרשת בצורה שווה. לפרטנר ולסלקום, נזכיר, יש תדרים בתחום הזה ולכן הן לא היו אמורות להשתתף במכרז.

אלא, שהמו"מ המתחדש בין צה"ל לאגף התקציבים עשוי כאמור לשנות את התוכניות ולאפשר עריכת מכרז חדש על שני תחומי התדרים (1,800 מגה הרץ ו-2.5 ג'יגה). יש לציין, שצה"ל זקוק לזמן כדי לפנות את תדריו, כך שלא ברור אם יוקצו תדרים לדור הרביעי עוד השנה או שכל התהליך יתעכב שוב.