פרשת ה"זובור" במג"ב: "הראיות מחזקות את החשדות"

ביהמ"ש שחרר למעצר-בית את אחד מ-4 שוטרי מג"ב החשודים בהתעללות בחבריהם לפלוגה ■ עם זאת, השופט ציין כי יש ראיות המחזקות את החשדות

בית משפט השלום בירושלים שחרר למעצר-בית את החשוד המרכזי בפרשת ההתעללות בשני שוטרי מג"ב מצד חבריהם לפלוגה, במהלך "זובור" שערכו להם לאחר שסיימו טירונות. עם זאת, השופט קבע כי יש ראיות חזקות נגד 4 השוטרים החשודים.

החלטת בית המשפט מגיעה בניגוד לעמדת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שביקשה להאריך את מעצרו של החשוד ב-5 ימים.

בית המשפט קבע כי מעורבותו של החשוד המרכזי דומה למעורבותם של 3 החשודים האחרים, ולכן אין סיבה לעשות את ההפרדה ביניהם.

עם זאת, בית המשפט קבע כי הראיות שהציגו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים מחזקות את החשדות נגד 4 השוטרים שנעצרו.

נאזקו והוכו בכל חלקי גופם

שני השוטרים בהם התעללו חבריהם על-פי החשד, שובצו לפלוגת מג"ב שמשרתת באזור מכבים. 4 העצורים חשודים כי אזקו את ה"צעירים" והיכו אותם בכל חלקי גופם, כולל אגרופים בפנים, וזאת כחלק מטקס קבלתם לפלוגה.

המקרה נחשף לאחר שאמו של אחד המותקפים גילתה כי בנה הוכה ופנתה למפקדיו. הדיווח הועבר לפיקוד המשטרה, ואמש (א') נעצרו 4 השוטרים. שלושה מהם הודו במעשה ונשלחו למעצר-בית, והיום כאמור שוחרר גם החשוד הרביעי.

במחלקה לחקירות שוטרים בודקים את האפשרות שלא מדובר במקרה חד-פעמי, אלא בתופעה נרחבת יותר. בזכות חקירה מהירה ומאומצת של מח"ש התאפשר מעצר החשודים.

מדובר מג"ב נמסר כי "עם קבלת פרטי האירוע העביר מפקד מג"ב ללא דיחוי את כלל החומר לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים, שפתחה בחקירה. משמר הגבול רואה בחומרה רבה ומוקיע את התנהגות השוטרים, שאינה תואמת את רוח הארגון והערכים עליהם החיל אמון. עם מיצוי החקירה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים, ייבחן המשך שירותם בחיל".