מעוז: "הממשלה תעלה מסים - פישר קובע מאחורי הקלעים"

יו"ר הון ליין במפגש "מועדון לילה כלכלי": "אם תהיה לנו ממשלה עם הליכוד, ישראל ביתנו, ומפלגות השמאל-מרכז - הנטל על המעמד הבינוני יהיה שולי" ■ אקוניס: "אם רוצים להגן על ישראל מפני טילים - זה עולה כסף"

"יש לבצע קיצוץ בתקציב הביטחון, וכן לבטל אי-אלו הנחות והטבות שקיימים במערכת. למשל, הפטור של קרנות ההשתלמות ממס - יהיה מאבק, ואם זה לא יצלח, יצטרכו לבטל הטבות למסים, כמו מיסי תיירות ופטור מע"מ באילת", כך אמר הכלכלן שלמה מעוז, יו"ר הון ליין, בהתייחס למצב הפיסקלי המקומי, וכן לנתוני הגירעון התקציבי והמסחרי שפורסמו השבוע, לקראת הבחירות אשר יתקיימו בשבוע הבא.

מעוז אמר את הדברים במפגש "מועדון לילה כלכלי", אשר התקיים תחת הכותרת "מעבר למצוק - המשבר האמריקני מאחורינו, בחירות 2013 בישראל לפנינו - איך כל זה ישפיע על תיק ההשקעות שלנו", ונערך בהנחייתו של שרון גל במכללת מגמות בפתח תקווה.

"אם הממשלה תיכנע ולא תעמוד בקבוצות הלחץ, היא תצטרך בסופו של דבר להעלות מסים", המשיך מעוז, שהבהיר כי לדעתו הממשלה תעלה מסים, בסופו של דבר: "נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הוא זה שקובע מאחורי הקלעים, והוא בעד העלאת מסים".

באשר להשפעת תוצאות הבחירות על המצב הכלכלי, הבהיר מעוז: "אם תהיה לנו ממשלה עם הליכוד, ישראל ביתנו, ומפלגות השמאל-מרכז - הנטל על המעמד הבינוני יהיה שולי", אמר. "אולם, אם תהיה ממשלה שדומה בהרכבה לממשלה הנוכחית, הנטל על מעמד הביניים יגבר. הסיפור הוא, למעשה, איזה קואליציה מקימים לאחר הבחירות".

באשר לנטל על מעמד הביניים, הבהיר מעוז כי לדעתו "החרדים לא צריכים להתגייס לצבא, לא צריכים לעשות שירות לאומי, אלא לקבל עזרה והכשרה מקצועית על חשבוננו". לדבריו, "כל מה שהחרדים צריכים זה לצאת לעבודה, וכל זמן שזה לא יקרה - אזי אנחנו נראה עלייה של נטל המס או הפחתה בשירותים, על שכבות הביניים, ונצטרך לסבול".

אקוניס: "אם רוצים להגן על ישראל מפני טילים - זה עולה כסף"

ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד, אמר בכנס כי "מועמדים לכנסת זועקים לאור נתוני הגירעון הממשלתי. אבל בזמן המחאה, ביולי 2011, מה אמרה שלי יחימוביץ' לציבור? היא אמרה שצריך להגדיל את הגירעון כדי לתת מענה לצעירים בישראל. זו צביעות בעיני".

לגבי העלאת מסים צפויה לאור נתוני הגירעון התקציבי והמסחרי שפורסמו השבוע, ציין אקוניס: "אני לא חושב שאמירתו של שר האוצר שלא נעלה מסים היא שקרית. מדברים על צדק חברתי? אני מגיע ממפלגתו של מנחם בגין - אבי הצדק החברתי".

כאשר נשאל אקוניס על ידי המנחה שרון גל על עליית מחירי הארנונה, החשמל, המים והדלק, השיב אקוניס: "כאשר רוצים להגן על ישראל מפני טילים - זה עולה כסף. עמיר פרץ קיבל את ההחלטה על הקמת כיפת ברזל? אני הראשון בפוליטיקה שפרגן לו, אלא שאת הביצוע אנחנו עשינו בממשלה שלנו".