הליכוד: יחימוביץ' סובלת מחוסר מזיכרון, אמירותיה פופוליסטיות

יחימוביץ': אני היחידה שיכולה להביא לעיסקת חבילה במשק

לאחר שיו"ר העבודה שלי יחימוביץ' קראה לנתניהו שקרן וטענה כי הוא מסכן את עתידה הכלכלי של ישראל, עולים בליכוד להתקפה ומציירים את יחימוביץ' כמי שזיכרונה בגד בה: "האם ערב הבחירות זכרונה נפגם או שהיא לא אומרת אמת לציבור?", תהה הבוקר יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס.

"יחימוביץ' הטיפה מתחת לכל עץ רענן להגדלת הגירעון בזמן המחאה החברתית ובכל השנה וחצי שעברה מאז, יכול להיות שזיכרונה של הגברת יחימוביץ' בוגד בה? לא יעזרו כל האמירות הפופוליסטיות שלה. היא הרי הציגה תוכנית כלכלית לציבור שבה בצד ההוצאות יש 140 מיליארד שקל הוצאות ללא כיסוי, סכום הגדול למעלה מפי שלושה מהגירעון. איך היא בדיוק תכסה את זה?", תוהים בליכוד.

אחר הצהריים מתכננת יחימוביץ' להכריז על כוונתה להקים אחרי הבחירות ממשלת חירום כלכלית חברתית ותציג את המהלכים הנדרשים לשיקום מעמד הביניים והעניים. במסיבת העיתונאים, שבה ישתתפו החשב הכללי לשעבר באוצר פרופ' ירון זליכה וחברי הצוות הכלכלי חברתי במפלגה פרופ' אבישי ברוורמן וד"ר אראל מרגלית , תצהיר יו"ר העבודה כי היא היחידה שיכולה להביא לעסקת חבילה במשק בין המעסיקים, העובדים והממשלה "שדרושה בכדי להתמודד עם הגירעון הענק שיצר נתניהו אשר איבד את השליטה על הכלכלה", כדבריה.

"בהצהרות פופוליסטית וחסרות כיסוי לא מכסים את הגירעון", תוקף אקוניס. "נוח ליחימוביץ' עכשיו כמובן להצטדק אבל מה היא עשתה למען מעמד הביניים?".

לדברי אקוניס, יחימוביץ' לא נכחה אף לא בישיבה אחת של הרפומה בסלולר של ועדת הכלכלה: "התוכנית הכלכלית והסיסמאות שהיא מפריחה יובילו את ישראל באמת לקריסה אמיתית גם של הכלכלה ואז מעמד הביניים יפגע פגיעה אנושה. בסיסמאות לא עוזרים למעמד הביניים ולא בונים כלכלה יציבה. היא אומרת שהיא פוליטיקאית הגונה אז מדוע היא לא אומרת שהרפורמה בחינוך חינם ובסלולר הן לטובת מעמד הביניים? האם היא שכחה שהממשלה הזו העלתה את שכר המינימום? יחימוביץ' היתה בממשלה שהעבירה 7 מיליארד שקל מהרווחה לביטחון, ב-2007, היא היתה בממשלה, לאן נעלמת כל הצדקנות הזו?".