חודש שביעי ברציפות של התכווצות בפעילות הכלכלית בישראל

מדד מנהלי הרכש עלה במעט בחודש דצמבר - אך עדיין נותר מתחת לרמה של 50 נקודות

חודש שביעי ברציפות של התכווצות בפעילות התעשייתית בישראל: מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה בחודש דצמבר לרמה של 44.1 נקודות מ-43.7 נק' בנובמבר, אולם המדד המשיך לשהות מתחת ל-50 נק', כלומר ההתכווצות בפעילות התעשייתת נמשכת.

מרבית רכיבי המדד רשמו החודש עלייה, אך הם כולם עדיין מתחת ל-50 נקודות. עליות בולטות נרשמו החודש ברכיב הביקושים המקומיים שעלה ב-10.7 נקודות והגיע לרמה של 47.8 נק', וכן ברכיב התעסוקה שעלה ב-9.5 נקודות והגיע לרמה של 49.8 נק'.

"נתוני הפעילות לענף התעשייה משקפים מגמה דומה", מסרו כלכלני בנה"פ. "הייצור התעשייתי ללא היי-טק נמצא במגמת ירידה, היצוא התעשייתי כולו בירידה מזה כחצי שנה, וכן ניכרת ירידה מתמשכת בתעסוקה בענף. אנו מעריכים כי תוצאות אלו הושפעו מהמצב העולמי, ומאי-הוודאות הגבוהה הפועלת לבלימת השקעות חדשות וקליטת עובדים".

מדד מנהלי הרכש העולמי שמפרסם בנק JP מורגן עבר בחודש שעבר להצביע על התרחבות לראשונה מזה כחצי שנה. המדד עלה ל-50.2 נקודות וגם בארה"ב נרשמה התרחבות בפעילות. בגוש האירו, המדד עדיין מצביע על התכווצות מתמשכת בפעילות ורמתו נשארה סביב 46 נקודות. מדד מנהלי הרכש בסין ממשיך להצביע על התרחבות זה החודש השני ברציפות והגיע לרמה של 51.5 נק'.