יאיר לפיד מתחייב: לא אכהן בתפקיד שר בלי תיק

לפיד קרא הבוקר במסיבת עיתונאים לכל המתמודדים לכנסת לא לכהן בתפקיד שר בלי תיק ■ "לא יכול להיות שממשלת ישראל תמשיך להטיל עוד ועוד מיסים על מעמד הביניים הישראלי, ובו בזמן תבזבז עשרות מיליוני שקלים על משרדים מיותרים וריקים מתוכן"

אחרי שהצהיר שלא להצטרף לממשלה שלא תקדם שיוויון בנטל, מתחייב היום (ג') יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, כי לא יכהן בתפקיד שר בלי תיק.

במסיבת עיתונאים שקיים בתל אביב התחייבו לפיד וכל מועמדי המפלגה לכנסת שלא לכהן כשרים בלי תיק. לפיד קרא גם לכל המועמדים לכנסת, מכל המפלגות התחייבו שלא לכהן כשרים בלי תיק. לפיד אמר כי את הקיצוצים לא צריך לממן על ידי העלאת מיסים נוספת על מעמד הביניים, אלא על ידי קיצוץ בתפקידי שרים ללא תיק.

"לא יכול להיות שממשלת ישראל תמשיך להטיל עוד ועוד מיסים על מעמד הביניים הישראלי, ובו בזמן תבזבז עשרות מיליוני שקלים על משרדים מיותרים וריקים מתוכן, שרק משמשים כסידור עבודה לפוליטיקאים שחיפשו ג'וב", אמר לפיד. "זה לא כסף קטן, זה הכסף שלנו. זה הכסף של משלם המיסים הישראלי. שר בלי תיק זו תופעה המדגישה שהפוליטיקאים שכחו שתפקידם לדאוג לנו ולא לעצמם. זו תופעה ההופכת את הממשלה בישראל לרחבה, לא יעילה, בזבזנית ומושתתת על שוחד פוליטי ומניפולציות מושחתות. זו תופעה המזלזלת בציבור הרחב המשלם בנאמנות מיסים גבוהים, ומקבל בתמורה ממשלה מנופחת ולא ראויה".

לפיד עצמו וכל מועמדי "יש עתיד" לכנסת העלו התחייבות פומבית בעמודי הפייסבוק שלהם שלא לכהן כשרים ללא תיק בכל מקרה ובשום תנאי, בכל ממשלה ובכל הרכב שהוא. על פי ההתחייבות, קריאה זו נובעת מההכרה שהתפקיד המכונה "שר ללא תיק" הוא סמל להשחתה מוסרית וחברתית.

במקביל להתחייבות הפומבית של יו"ר ומועמדי "יש עתיד" הועלו פניות אישיות על ידי לפיד לעמודי הפייסבוק של ראשי המפלגות בנימין נתניהו, שלי יחימוביץ', נפתלי בנט, אלי ישי, אריה דרעי, שאול מופז, ציפי ליבני וזהבה גלאון, ולפיד קרא גם להם להצטרף להתחייבות שלא לכהן כשרים ללא תיק. "מי שיחתום, יהיה שותף לניקוי האורוות ולמהלך שיהפוך את ממשלת ישראל להגונה והוגנת כלפי אזרחיה. מי שלא יחתום, נותן את ידו בפומבי לשחיתות פוליטית הנובעת ממניעים אינטרסנטיים והציבור צריך לבוא עימו חשבון", אמר לפיד.

לפיד סיפר כי בשבועות האחרונים היה מעורב במאבק של ההורים לילדים אוטיסטים. לדבריו, "כל הדרישות שלהם, הן 60 מיליון שקלים. אומרים להם שאין את הכסף, אבל 60 מיליון שקלים זו העלות של שלושה מחמשת השרים ללא תיק שכיהנו בממשלת נתניהו. תגידו לי אתם מה מוסרי יותר? מה חשוב יותר? לכו תגידו להורים לילדים אוטיסטים שהממשלה שלהם לא מוצאת את הכסף בשבילם כי היא היתה צריכה אותו לג'ובים ריקים מתוכן ולמשרדים ממשלתיים שאין מאחוריהם דבר וחצי דבר".