פיץ': נוריד דירוג האשראי של ארה"ב - בגלל תקרת החוב

כלכלני פיץ' מאיימים להוריד את דירוג האשראי המושלם ("AAA") של ארה"ב, באם הפוליטיקאים במדינה לא יגיעו להסכמה על העלאת תקרת החוב הממשלתית

כלכלני פיץ' מאיימים להוריד את דירוג האשראי המושלם ("AAA") של ארה"ב, באם הפוליטיקאים במדינה לא יגיעו להסכמה על העלאת תקרת החוב הממשלתית. בהצהרה מסוכנות הדירוג, מוסרים כלכלניה כי סוגיית תקרת החוב גורמת ל"אי-וודאות גוברת" ומציבה את ארה"ב בסיכון.

בפיץ' מוסרים כי מנגנון תקרת החוב בו דבק הממשל האמריקני, הינו "לא אפקטיבי וכן בעל פוטנציאל סיכון, בכל הקשור לאכיפת משמעת פיסקאלית. התקרה לא משפיעה על קבלת החלטות בכל הקשור להעלאת מסים והוצאות, וזאת - בעוד השלכות אי-העלאת התקרה מהוות סיכון מהותי לחדלות פירעון טכנית של הממשל".

בעוד בפיץ' מעריכים כי המעקב השלילי אחר הדירוג האמריקני ייפסק בטווח הקצר, עם פתרון הסוגיה, סבורים כלכלני הסוכנות כי סוגיית החוב האמריקני תמשיך ותהווה נטל על דירוג האשראי של המדינה - באם לא תימצא חלופה למנגנון התקרה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, קרא אמש לקונגרס לאשר את העלאת תקרת החוב הלאומי - ללא תנאים מוקדמים - והכריז כי לא ינהל מו"מ עם הרפובליקנים על סוגיה זו כאשר הם "מצמידים אקדח לרקתה של האומה". "משקיעים ברחבי העולם ישאלו אם ארה"ב היא בכלל הימור בטוח, תהיה טלטלה בשווקים ושיעורי הריבית יזנקו", הזהיר אובמה מהתוצאות של אי העלאת תקרת החוב.