דירקטוריון נמל אשדוד העניק למנכ"ל הארכה ליישום המדיניות

דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט להאריך את הארכה שנתן למנכ"ל החברה שוקי סגיס ליישם את המדיניות האוסרת על עוזרתו האישית זהבית קינן להמשיך ולעבוד בתפקידה כל-עוד היא נשואה למנהל עבודה

דירקטוריון חברת נמל אשדוד החליט להאריך את הארכה שנתן למנכ"ל החברה שוקי סגיס ליישם את המדיניות האוסרת על עוזרתו האישית זהבית קינן להמשיך ולעבוד בתפקידה כל-עוד היא נשואה למנהל עבודה. מדובר בהחלטה שהביאה את ועדי העובדים בנמל לנקוט בעיצומים ולעכב את קצב פריקת והעמסת האוניות בנמל. פעילותו של הוועד התפרשה כתמיכה בסגיס שמתנגד לסיום העסקתה של קינן.

לדברי גורמים בענף הספנות מדובר במאבק כוחות בין סגיס לכו"ר חברת הנמל גדעון סיטרמן שיזם את ההחלטה המקורית בדירקטוריון. ב-25 לדצמבר החליט הדירקטוריון להורות לסגיס לאכוף את כללי רשות החברות הממשלתיות האוסרות על מי שיש לו קרובי משפחה בנמל לשמש במשרה בלשכת המנכ"ל, יו"ר הדירקטוריון, היועץ המשפטי וביחידת מבקר הפנים של החברה.

סגיס שהיה אמור לדווח על יישום ההחלטה עד 8 לינואר דיווח כי מנהל העבודה לא התפטר, כך ששני בני הזוג ממשיכים לעבוד בחברה, בניגוד, לכאורה לתקנות. כתוצאה מהעיצומים שהחלו לפני שבוע נרשמה ירידה של כ-20 אחוז בקצב העבודה בנמל, הנשלט על-ידי יו"ר הוועד אלון חסן שסגיס נחשב מקורב אליו.

בהודעה שפרסמה הנהלת הנמל נאמר כי "כתוצאה מכך (העיצומים) יש כרגע 15 אוניות שממתינות להיכנס לנמל, וכן לפי המידע שברשותנו, 2 אוניות דילגו על נמל אשדוד ועברו לנמל חיפה. לא ידוע לנו כמה אוניות דילגו בכלל על ישראל". בהודעה נאמר כי "שיבושים ועיצומים אלה פוגעים בלקוחות הנמל, בהכנסותיו ובפרמיות של עובדי הנמל. הדירקטוריון קורא להסתדרות להפעיל את סמכותה ולהביא את העיצומים והשיבושים לסיום מיידי, ולקרוא לוועדים לפעול לפי חוק יישוב סכסוכי עבודה בהתאם".