מניית היום: מפתחת תרופה לטיפול בסרטן - ומזנקת 6%

כן פייט נערכת להמשך פיתוח התרופה לסרטן הכבד: נקבע המינון האופטימאלי של תרופת ה-CF102 לניסוי הקליני שלב II

קבוצת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה כי לאחר השלמת ניתוח התוצאות הסופיות המוצלחות של תרופת ה-CF102 בניסוי הקליני שלב I/II לטיפול בסרטן הכבד קבעה החברה את המינון האופטימאלי להמשך הפיתוח הקליני.

מדי שנה מדווחים בעולם כ-630,000 מקרים חדשים של סרטן ראשוני בכבד, ברובם במדינות אסיה. כאשר המחלה מאובחנת בשלב מוקדם, ניתן לטפל על ידי התערבות כירורגית או השתלה, אולם ברוב המקרים אין אפשרות לתת טיפול פולשני ולכן מקבלים החולים טיפול תוך כבדי כימותרפי או רדיותרפי.

לאחר כישלון בטיפולים אלו מתחילים החולים בטיפול סיסטמי, כאשר התרופה היחידה המאושרת כיום הינה ה-Nexavar, וגודל השוק מוערך בכמיליארד דולר. תרופה זו ניתנת בעיקר לחולים עם תפקוד כבדי תקין ((Child-Pugh A ואינה מומלצת לטיפול לשלבים המתקדמים יותר של המחלה הכבדית (Child-Pugh B/C). השימוש ב-Nexavar מאריך חיים בכשלושה חודשים אל מול פלסבו ויש לציין כי התרופה יקרה והטיפול בה מלווה בתופעות לוואי.

מבין שלושת המינונים השונים שנבדקו (1, 5, 25 מ"ג) נמצא כי המינון של 25 מ"ג הינו היעיל ביותר בהארכת תוחלת החיים של המטופלים. כל שלושת המינונים נמצאו כבעלי פרופיל בטיחותי מיטבי. בהמשך לזאת, הגישה כן פייט פטנט המגן על השימוש במינון המיטבי בתרופת CF102 לטיפול בחולי סרטן הכבד.

קביעת המינון הינה שלב הכרחי בהיערכות החברה לקראת ניסוי ההמשך שלב II הצפוי להתחיל במהלך שנת 2013. מאמר המסכם את תוצאות הניסוי פורסם ב-The Oncologist, עיתון מדעי מוביל בתחום האונקולוגיה.

כן פייט מדגישה כי באחד החולים, המטופל עדיין בתרופת ה-CF102, נרשמה תוחלת חיים של מעל 3 שנים. תוצאות הניסוי הצביעו על תוחלת חיים חציונית של 7.8 חודשים. בנוסף נמצא כי המטרה אותה תוקפת תרופת ה-CF102 יכולה לשמש כביו-מרקר אשר ינבא את תגובת החולים לטיפול בתרופה.

לתרופת ה-CF102 מעמד של תרופת יתום ממנהל המזון והתרופות בארה"ב (ה-FDA) לטיפול במחלת סרטן הכבד הראשוני. התרופה הינה מולקולה כימית קטנה אשר נקשרת בזיקה גבוהה לקולטן לאדנוזין מסוג 3A, ונמצאה כגורמת לאפופטוזיס (מוות תאי מתוכנן) של תאי סרטן ותאים פתולוגיים אחרים.

כן פייט תתארח היום ב-16:30 בפורום ביומד של "ספונסר".