למה דווקא האוהדים ישלמו יותר בעידן הקיצוצים של הכדורגל האירופי?

פייננשל פייר-פליי? תקציבים מאוזנים? מי שייפגע מהרגולציות החדשות של אופ"א הוא קודם כל הקהל, שלא צפוי ליהנות מירידות במחירי הכרטיסים

עידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א אמור לייצר שפיות כלכלית בכדורגל האירופי ולהפוך את מועדוני היבשת למאוזנים הרבה יותר; אבל ככל שזה קשור לאוהדים - הם דווקא עשויים להיפגע באופן ישיר מהרגולציות החדשות, במסגרתן הקבוצות יצטרכו לעבור במהלך העשור הקרוב, באופן הדרגתי, למודלים של ברייק-איבן.

העניין הזה עלה השבוע על סדר היום באנגליה, לאחר שמנצ'סטר סיטי החליטה להחזיר כ-900 מתוך 3,000 הכרטיסים שהוקצו לאוהדיה למשחק החוץ מול ארסנל. זאת במחאה על מחירי הכרטיסים שגבו התותחנים להתמודדות (62 ליש"ט).

ארסנל נחשבת לקבוצה שהכי יקר לקהל לצפות בה בפרמיירליג: לפי בדיקת ה-BBC, הכרטיס הכי יקר למשחקיה עולה 126 ליש"ט, ואילו המנוי היקר ביותר מגיע ל-1,955 ליש"ט.

רק שבעידן הפייננשל פייר-פליי, קבוצות כמו ארסנל, שיחיו אך ורק על הכנסותיהן הטבעיות ולא יוכלו לקבל הזרמת כספים מבעלי הבית שלהן, יהיו חייבות לחלוב כמה שיותר כסף ממקורות ההכנסה האלו - ביניהם מכירת כרטיסים.

ריצ'ארד סקדאמור, מנכ"ל הפרמיירליג, התבטא השבוע בנושא כשאמר: "זה אתגר נורא קשה", אמר. "קבוצות צריכות מצד אחד לגייס לשורותיהן את השחקנים הכי טובים, וגם האוהדים הם תמיד הראשונים לצעוק 'אנחנו רוצים שחקנים חדשים'. אבל במקביל, המועדונים גם חייבים להגיע לאיזון תפעולי בהתאם לחוקי הפייננשל פייר-פליי, ומחירי הכרטיסים הוא אחד המשתנים הבודדים במשוואת ההכנסות שלהם".

"לא משנה איפה אתה נמצא בכדורגל המקצועני", המשיך סקדאמור, "מדובר על מטריקס מורכב".

לגבי החרם של אוהדי הסיטי, שעורר הדים רבים באנגליה, אמר סקדאמור: "הם עשו את מה שהם צריכים לעשות. המחירים האלו גורמים לאנשים לחשוב, וככה אמור להתנהג שוק".