יועצי השקעות - גרמניה לצרפת: "תחזירו לנו את הזהב"

הבנק המרכזי של גרמניה צפוי להודיע היום על השבת חלק מהזהב שלו הנמצא ברשות הפדרל רזרב והבנק המרכזי של צרפת ■ האם הדבר יפגע ביחסי האמון בין המדינות?

גרמניה, המדינה השניה בגודלה בבעלות עתודות הזהב, מתכננת להשיב אל תחומה חלק מהזהב הנמצא בניו יורק ופריז, צעד שעלול לכרסם ביחסי האמון שבין הבנקים המרכזיים בעולם.

הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, כנראה יודיע היום (ד') כך על פי אתר CNBC, על השבת חלק מהזהב הנמצא ברשות הפדרל רזרב והבנק המרכזי של צרפת, אל תחומה.

גרמניה מחזיקה בקרוב ל 3,400 טונות של זהב, נכס שהוערך בקרוב ל-177 מיליארד דולר בסוף דצמבר, כך על פי הבונדסבנק. עתודות אלו הועברו במהלך המלחמה הקרה בכדי להגן עליהן, במקרה ובו הגוש הסובייטי יתקוף את גרמניה המערבית. אחד הדברים שליבו את התרעומת על הצעד האחרון של גרמניה, היה הציוץ בטוויטר של ביל גרוס, מנכ"ל פימקו, שהפיץ את הבשורה באומרו: "על פי הדיווחים, גרמניה מעבירה זהב מניו יורק ופריז חזרה אל פרנקפורט. האם הבנקים המרכזים לא סומכים זה על זה?".

"הסיבה שהבונדסבנק עושה זאת", הסביר סבסטיאן גאלי, אסטרטג מט"ח ב- Societe Generale. "היא בכדי להגביר את הבטחון של הצרכן הגרמני ביציבותו של הבנק". לדבריו, נכון לעכשיו זו הוכחה לכך שהמערכת הכלכלית נחלשת, ושהיא הפכה למקומית יותר - מקום בו יש לך גוש אירו, גוש דולר וגוש ין.

דומיניק שניידר, מנהל מחקר סחורות ב-UBS אמר כי "להחזיק זהב במרכזי מפתח כלכליים - כמו ניו יורק, פריז או לונדון - הוא צעד הגיוני, והוא מעניק גישה למטבעות כמו הדולר. מצד שני", הוא מזכיר, "ראינו באיזו קלות מדפיסים כסף, כלומר אנחנו כבר לא צריכים את הזהב כפקדון". שניידר הוסיף ואמר שלשמור כסף "בבית" הוא לא צעד רע בכלל, והוא אף הזכיר שהונג קונג עשתה זאת לפני מספר שנים, כשהחזירה לרשותה את הזהב שבלונדון.

בתוך כך, אנליסטים שונים לא מצפים שהצעד הזה מצידה של גרמניה יגרור אחריו תגובה בשווקים, לא במט"ח ולא בזהב. המיקום של הזהב, כך הם סבורים, לא קשור לרמות הביקוש וההיצע.

יועצי השקעות, כיצד יראה תיק ההשקעות שלכם בשנת 2013? הצטרפו ליועצי ההשקעות האחרים בבנית תיק ההשקעות הוירטואלי של היועצים. פרטים כאן.